? شمس‌الواعظین به دادسرای اوین احضار شد

زیتون-روز ۳۱ فروردین (شنبه) ۳ تن از ماموران دادسرای اوین با مراجعه به منزل ماشاالله شمس الواعظین٬ رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران٬ و با در دست داشتن حکم جلب وی قصد دستگیری و بازرسی منزل این روزنامه نگار را داشتند.

این روزنامه نگار پیش کسوت سال گذشته از احضار خود به دادسرای شعبه اوین خبر داده بود.

به گزارش زیتون علی‌رغم هماهنگی‌های به عمل آمده با مقامات قضایی مبنی بر عدم مراجعه ماشاالله شمس الواعظین شنبه این هفته ۳ تن از ماموران دادسرای اوین با مراجعه به منزل او و با در دست داشتن حکم جلب قصد بازرسی منزل را داشتند که با مخالفت دختر شمس الواعظین مواجه شدند. به ماموران گفته شد که او در منزل نیست و به مسافرت رفته است.

رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران با اطلاع از این امر و ضمن ابراز شگفتی از این واقعه اعلام کرد پس از بازگشت به تهران به زودی به اوین مراجعه خواهد کرد.

شمس الواعظین پیشتر در خصوص صدور این احضاریه توضیح داده بود: «چهارسال پیش به خاطر سخنانی که در مراسم اهدای جایزه جهانی آزادی مطبوعات داشتم پرونده ای برایم تشکیل و نهایتا به موجب حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۱۴ ماه حبس محکوم شدم. پس از آن به حکم صادره اعتراض کردم تا پرونده در مرجع تجدید نظر بررسی شود.»
به گفته او همان چهار سال پیش دادگاه تجدید نظر جلسه ای با حضور ضابطان پرونده برگزار کرد و بعد از آن دیگر هیچ حکمی ابلاغ نشد و او نیز هیچ گونه فعالیت مطبوعاتی نداشته است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »