واکنش‌ جمهوری اسلامی به تروریستی خوانده شدن سپاه پاسداران توسط آمریکا

زیتون– آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، اقدام آمریکا در خصوص «تروریستی» خواندن سپاه پاسداران را «گربه‌رقصانی» و «خباثت» و «کید و فریب» توصیف کرد.

دونالد ترامپ، رییس‌ جمهوری آمریکا،روز دوشنبه کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» قرار داد.

روز شنبه خبری مبنی بر تلاش دولت آمریکا برای تروریستی خواندن سپاه پاسداران منتشر شد. 

سه مقام دولت آمریکا به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که آمریکا قصد دارد سپاه پاسداران ایران را «یک سازمان تروریستی خارجی» بنامد. به گزارش این خبرگزاری آمریکا قصد دارد روز دوشنبه سپاه پاسداران را به عنوان یک گروه تروریستی اعلام کند.

این نخستین بار خواهد بود که واشینگتن نیروی نظامی کشور دیگری را گروهی تروریستی معرفی می‌کند.

آیت‌الله خامنه‌ای امروز (سه‌شنبه) در دیدار با گروهی از اعضای سپاه پاسداران گفت: «آمریکایی‌ها به خیال خود علیه سپاه و در واقع علیه انقلاب و ایران نقشه می‌کشند و گربه‌رقصانی می‌کنند، البته این خباثت‌ها به جایی نخواهد رسید و با برگشتن کید و فریب آنها به خودشان، دشمنان جمهوری اسلامی مانند ترامپ و احمق‌های دور و بر نظام حاکمه آمریکا در حال حرکت به سمت حضیض هستند.»

او افزود: «چهل سال است که انواع فشارهای سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی فراگیر را علیه ملت اِعمال کردند، اما حتی آن روز که جمهوری اسلامی تازه‌کار بود، نتوانستند هیچ غلطی بکنند.»

آیت‌الله خامنه‌ای این اقدام را نتیجه حضور سپاه پاسداران «در مرزها و حتی چند هزار کیلومتر دورتر در اطراف حرم حضرت زینب… و هم در میدان مقابله سیاسی با دشمن» دانست.

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه نیز گفت که «امروز دست انقلاب و نظام اسلامی در منطقه و بلکه در دنیا باز شده است.»

از سوی دیگر حسن روحانی٬ رییس جمهوری امروز (سه‌شنبه) با «افتتاح» چند دستگاه سانتریفیوژ آمریکا را تهدید به رونمایی از سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر کرد.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی در سخنرانی خود به مناسبت «روز ملی فناوری هسته‌ای» خطاب به آمریکا گفت: «اگر دیروز از سانتریفیوژهای آی‌آر۱ ما می‌ترسیدید، بدانید که امروز ما زنجیره ۲۰ تایی از سانتریفیوژهای آی‌آر۶ را افتتاح کرده‌ایم.»

او در ادامه نیز گفت: «و اگر باز هم بیش از این به ظلم و ستم خود ادامه دهید، در آینده‌ای نه چندان دور زنجیره آی‌آر۸ را رونمایی خواهیم کرد.»

همچنین در این رابطه مجلس دو فوریت طرح «تقویت جایگاه سپاه در برابر آمریکا» را تصویب کرد و فرمانده سپاه پاسداران نیز اعلام کرد که این نهاد «در سیستم دفاعی و تهاجمی خود با قدرت‌تر از قبل خواهد شد.»

نمایندگان مجلس در جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه) دو فوریت طرح «تقویت جایگاه سپاه در برابر آمریکا» را تصویب کردند و جزئیات این طرح در جلسه بعدی مجلس بررسی خواهد شد.

نمایندگان مجلس ایران در طرح خود نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا را «تروریست» خوانده‌اند.

براساس این طرح، کسانی که به این نیروها کمک کنند «به عنوان معاون جرم تروریست شناخته می‌شوند».

بر اساس ماده واحده این طرح، «نیروهای مسلح پس از اذن رهبری موظفند در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی عندالزوم در برابر اقدامات …نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا … اقدامات متقابل و قاطع به عمل آورند».

نمایندگان مجلس با ۱۸۹ رأی موافق، دو رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر دو فوریت این طرح را تصویب کردند و در این حین تعدادی از نمایندگان فریاد«مرگ بر آمریکا» را سر دادند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »