بحران در استان خوزستان؛ آماده باش برای اسکان «۱۰۰ هزار» آواره

زیتون– هشدارهای مقامات به اهالی بخش‌هایی از استان خوزستان برای تخلیه خانه‌ها به خاطر خطر وقوع سیل تا بامداد امروز (یکشنبه)  ادامه داشت.

اما مسئولان نیز از خودداری بسیاری از اهالی از ترک خانه‌هایشان خبر می‌دهند.

به گفته استاندار خوزستان به رغم اینکه همچنان خطر ورود سیلاب به برخی شهرهای این استان وجود دارد، اما برخی ساکنین این مناطق در برابر هشدارها مقاومت می‌کنند و حاضر نیستند خانه‌هایشان را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامرضا شریعتی بار دیگر از ساکنین این شهرها خواست تا خانه‌های خود را هر چه سریعتر ترک کنند. او به طور مشخص به نام شش شهر سوسنگرد، بستان، فهیمه، کوت سید نعیم، هویزه و حمیدیه اشاره کرد و گفت که اهالی این شهرها در معرض خطر سیل هستند.

به گفته استاندار خوزستان، علت این درخواست افزایش آب سد کرخه است و افزایش خروجی این سد برخی مناطق را تهدید می‌کند.

اخبار منتشر شده در خبرگزاری‌ها حاکی از تخلیه ۱۷۴ شهر و روستا از بیم سیل در خوزستان است.

همچنین خبرهایی از اسکان بیش از ۲ هزار نفر از اهالی شهرستان حمیدیه خوزستان در یگان‌های ارتش و آماده‌سازی اردوگاه‌هایی برای اسکان ۱۰۰ هزار نفر در هویزه و حاشیه حمیدیه خبر می‌دهند.

مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد و نجات٬ نیز گفت که در استان خوزستان ۴۰ اردوگاه برای اسکان ۱۰۰ هزار نفر آماده شده است.

استاندار خوزستان صبح یک‌شنبه بار دیگر از شهروندان سوسنگرد، بستان، رُفَیّع (کاوه)، کوت سید نعیم، هویزه و حمیدیه خواسته «هرچه‌ زودتر» محل سکونت خود را ترک کنند.

غلامرضا شریعتی در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت آب ورودی به سد کرخه بر خلاف پیش‌بینی‌ها کاهش نیافته و برای جلوگیری از سرریز شدن بخشی از آب سد تخلیه شده است.

به گفته شریعتی «در برخی روستاهای شوشتر، سوسنگرد، هویزه، حاشیه دز و رودخانه کرخه مشکلاتی وجود دارد اما تاکنون آب وارد شهرهای استان نشده است».

در همین رابطه فارس خبر داد که بر اثر آب‌گرفتگی، جاده ترانزیتی اهواز – شوش بسته شده و ۱۴ واحد تأسیسات آبرسانی روستایی شهرستان شوشتر نیز از مدار خارج شده است.

۲۵۱ دکل و پست برق نیز در معرض خطر سیل خوزستان قرار دارند و مردم سیل‌زده با قطعی آب، برق و گاز مواجه هستند.

سیل همچنین به بخش عشایری خوزستان ۳۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »