? زنده| تایید ممنوع الکار شدن چندهزار هنرمند توسط صدا و سیما

 

مرگ کولبر ۱۵ ساله مریوانی

یک کولبر نوجوان ۱۵ ساله مریوانی به نام افشار صیاری نیا  که از خط مرزی ایران و عراق در حال حمل کالا بود، از ارتفاع سقوط کرد.

او بدلیل شدت جراحات و بر اثر خفگی در برف جان باخت. در پی این حادثه جسد او توسط نیرو‌های امدادی به مریوان انتقال یافت. /ایلنا



تایید ممنوع الکار شدن چندهزار هنرمند توسط صدا و سیما

محمد سرافراز٬ رییس سابق صدا و سیما خبر داد که، بر اساس نظر وزارت اطلاعات، چند هزار نفر از هنرمندان و کارشناسان در این سازمان «ممنوع‌الکار و ممنوع‌الورود» هستند.

او تاکید کرد که یکی از دلایل استعفای خود را دخالت «نهادهای امنیتی» اعلام کرد و گفت که این نهادها خواستار «ممنوع‌الکار و ممنوع‌الورود» بودن برخی از هنرمندان و کارشناسان بودند.

وی اضافه کرد: «من با این حرف مخالفت ندارم؛ چون یک دستگاه امنیتی وظیفه دارد در این موارد تحقیق کند و نظر بدهد؛ ولی مشکل این بود که مثلا باید فهرست شفاف و روشنی از هنرمندان و کارشناسانی که ممنوع‌الورود و ممنوع‌الکار بودند، وجود می‌داشت که وجود نداشت. چیزهای پراکنده‌ای بود که شامل چند هزار نفر می‌شد.»/روزنامه شرق



هشدار نایب رییس مجلس: ایجاد دو شورای نگهبان خطرناک است

علی مطهری، نایب رییس مجلس٬ در جلسه علنی امروز با بیان اینکه مجمع همانند شورای نگهبان نمی‌تواند به مصوبه مجلس ایراد بگیرد، افزود: «مجمع تشخیص می‌تواند در جریان تصویب طرح و لایحه نظر بدهد و کمیسیون و یا صحن مجلس نظر مجمع را اعمال کند.»

مطهری با بیان اینکه این روش خلاف قانونی اساسی تصریح کرد: «اگر این رویه باب شود ما دو شورای نگهبان خواهیم داشت و این برای آینده خطرناک است. اگر شورای نگهبان نظر مجمع را بررسی کند و همان ایراد را وارد کند ما این را قبول داریم.» /ایلنا



دستور آیت‌الله خامنه‌ای برای رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی

عیسی کلانتری٬ رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: «مقام معظم رهبری به‌ شدت از بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی گله‌مند هستند.»

به گفته عیسی کلانتری رهبر جمهوری اسلامی دستور داده‌ تا پایان دولت دوازدهم این مساله رفع شود./ایسنا


مدیر اینستکس وارد تهران شد

سفارت فرانسه در تهران دوشنبه شب از سفر مدیر سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا (اینستکس – INSTEX) به ایران خبر داد و نوشت: «پر فیشر با روسای نمایندگی‌های سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس در تهران دیدار کرده است.»

حساب رسمی توئیتر سفارت فرانسه در تهران با انتشار تصویری از این دیدار، در توییتر نوشته است: «رؤسای نمایندگی‌های سه کشور اروپایی از پر فیشر رئیس اینستکس در تهران استقبال کردند. گامی مهم برای بحث با همتایان ایرانی در مورد چگونگی عملیاتی کردن ساز و کار تجاری اتحادیه اروپا و ایران.»

مدیر «اینستکس» وارد تهران شد

وزیران امور خارجه سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس یازدهم بهمن‌ماه گذشته اعلام کردند کانال ویژه پرداخت اروپا و ایران تحت عنوان «سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا’ (اینستکس – INSTEX) به ثبت رسمی رسیده است.

این سازوکار در گام نخست تجارت کالاهای اساسی (مواد غذایی و دارو) را تحت پوشش قرار می‌دهد، اما به‌تدریج دامنه‌اش گسترش خواهد یافت



ابراهیم رئیسی نایب رییس مجلس خبرگان شد

ابراهیم رئیسی با ۴۲ رای به عنوان نایب رئیس نخست مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

در ششمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری، دوره پنجم که صبح امروز در محل مجلس قدیم برگزار شد، ابراهیم رییسی با ۴۲ رای به عنوان نایب رییس نخست مجلس خبرگان رهبری جانشین هاشمی شاهرودی شد.

صادق لاریجانی با ۲۹ رای و  فاضل با ۵ رای دیگر کاندیداهای نایب رییسی نخست مجلس خبرگان رهبری بودند./ایسنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »