?زنده| افزایش صادرات نفت ایران

 

افزایش صادرات نفت ایران

صادرات نفت ایران در ماه ژانویه و به‌خصوص فوریه سال جاری افزایش داشته است. از سویی قیمت نفت نیز روز جمعه ۲۶ آبان ماه به بالاترین میزان طی چند ماه گذشته رسید.

نشریه تخصصی «آرگوس» گزارش داده است، ایران صادرات نفت و میعانات گازی خود را طی نیمه اول ماه فوریه به ۱ میلیون و ۳۸۰ هزار بشکه رسانده که نسبت به متوسط صادرات ماه ژانویه ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کره جنوبی و ژاپن واردات نفت ایران را طی دو ماه گذشته از سر گرفته‌اند.

آمریکا نوامبر سال گذشته به هشت کشور چین، هند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، ترکیه، ایتالیا و یونان شش ماه معافیت داد تا خرید نفت از ایران را به صورت محدود ادامه دهند. معلوم نیست آمریکا معافیت‌ها را تمدید خواهد کرد یا نه، اما به رغم معافیت‌ها، هنوز تایوان، ایتالیا و یونان خرید نفت ایران را از سر نگرفته‌اند. /بی‌بی‌سی فارسی



اسماعیل بخشی برای اعترافات اجباری علیه خود، تحت فشار است

اسماعیل بخشی نماینده کارگران هفت تپه برای نوشتن تکذیبیه در مورد شکنجه و اذیت و آزار روحی و روانی در حین دستگیری و بازداشت تحت فشار وزارت اطلاعات قرار دارد.

به گزارش رسیده به سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، اسماعیل بخشی مدت‌هاست بدون هیچ‌گونه بازجویی در سلول انفرادی بازداشتگاه امنیتی وزارت اطلاعات در اهواز نگهداری می‌شود.

بر اساس این گزارش با نگاه داشتن «بخشی» در سلول انفرادی بدون هیچ‌گونه بازجویی، تلاش دارند با اعمال فشارهای روحی و روانی، او را برای نوشتن نامه تکذیبیه تحت فشار قرار دهند. /کانال تلگرامی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه،



فرمانده سپاه، پاکستان را به حمایت از جیش‌العدل متهم کرد

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، امروز (شنبه) با تاکید بر گرفتن انتقام خون قربانیان «حادثه تروریستی» سیستان و بلوچستان به دولت پاکستان هشدار داد که «نحوه برخوردش با اشرار و تروریست‌ها را تغییر دهد».

به گفته فرمانده سپاه، «آن صبری که در گذشته نظام در برابر توطئه‌ها و دولت‌های مرتجع منطقه به‌خصوص عربستان و امارات که دست به این اقدامات می‌زنند، متفاوت خواهد بود.»

سرلشکر جعفری ادامه داد: «در صورتی که پاکستان به مسئولیت‌های خود در مبارزه با تروریست‌ها عمل نکند، ایران به مجازات مزدوران سازمان‌یافته توسط سرویس‌های جاسوسی منطقه و فرامنطقه‌ای خواهد پرداخت.»

محمدعلی جعفری، با انتقاد شدید از دولت پاکستان، گفت: «از آنجایی که دولت پاکستان این عناصر را پناه داده است و می‌داند محل استقرار آنها کجاست، باید در قبال آن پاسخگو باشد و انتظار می‌رود با جدیت به مسئولیت‌های خود در قبال تامین امنیت مرزهای مشترک پرداخته و اجازه ندهند تروریست‌ها مناطق مرزی این کشور با ایران را جولانگاه خود برای ارتکاب اقدامات ضد امنیتی علیه ملت ایران قرار دهند.» /فارس



تاکید اتحادیه اروپا بر تداوم پایبندی به توافق هسته‌ای با ایران

یک روز پس از آن که مایک پنس، معاون رییس جمهوری آمریکا٬ از کشورهای اروپایی خواست که ازتوافق هسته‌ای با ایران، برجام، خارج شوند، مقام‌های اروپایی تاکید کردند که همچنان به این توافق پایبند خواهند بود.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست امنیتی مونیخ گفت: «معتقدم اگر تلاش‌های اتحادیه اروپا و اعضایش به ویژه فرانسه، آلمان و بریتانیا نبود، مطمئنم توافق هسته‌ای با ایران خیلی وقت پیش از بین رفته بود.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرده است: «ما باور داریم (توافق هسته ای با ایران) برای تامین امنیت ما حیاتی و اساسی است.»

موگرینی بر تداوم پایبندی اتحادیه اروپا به توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرد. /رادیو فردا

 



تصمیم‌گیری درباره پالرمو دوباره به آینده موکول شد

بار دیگر  جلسه فوق‌العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لایحه مبارزه با جرائم فراملی موسوم به پالرمو بی‌نتیجه ماند.

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر تصمیم‌گیری درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملّی (پالرمو) را به نشست بعدی خود موکول کردند.

امروز نیز اعضا پس استماع نظرات موافقان و مخالفان، تصمیم‌گیری نهایی را مجددا به آینده موکول کردند.

از ۵۰ عضو مجمع، تاکنون هشت نفر مخالفت و چهار عضو در رسانه‌ها موافقت خود را با تصویب لوایح سی‌اف‌تی و پالرمو اعلام کرده‌اند.

این در حالی است که ایران برای تصمیم‌گیری در این باره دیگر وقت چندانی ندارد، چرا که، آن طور که خبرگزاری ایرنا نوشته است، نشست دوره‌ای اف‌ای‌تی‌اف قرار است یک‌شنبه هفته آینده در پاریس برگزار شود، نشستی که «قرار است کشورهای عضو درباره تمدید تعلیق ایران از لیست سیاه تصمیم‌گیری» کنند. /فارس


اخبار روز گذشته را اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »