تیغ اجلاس ورشو بر جمهوری اسلامی

زیتون– مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا،  ساعاتی پیش از مراسم گشایش کنفرانس ورشو از ایران به عنوان «بالاترین تهدید در خاورمیانه» نام برد و گفت: «مقابله با ایران کلید دستیابی به صلح در سراسر منطقه است.»

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد : «بدون مقابله با ایران نمی‌توان شاهد صلح و ثبات در خاورمیانه بود؛ واقعا ممکن نیست» و مقابله با ایران «کانون مرکزی حل تمام مشکلات دیگر منطقه است.»

همچنین مایک پنس، معاون رییس‌جمهوری آمریکا، از کشورهای اروپایی خواست تا برای به گفته او «صلح جهانی» و «نفع مردم ایران» از توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران خارج شوند.

پنس امروز (پنج‌شنبه) در نشست «امنیت و آینده صلح خاورمیانه» در ورشو لهستان، ایران را «بزرگ‌ترین تهدید علیه صلح و امنیت در خاورمیانه» دانست و گفت جهان نباید فرصت حمایت از مردم ایران و صلح جهانی را از دست بدهد.

معاون رییس‌جمهوری آمریکا همچنین ایجاد سازوکار معروف به «اینس‌تکس» (ابزار حمایت از مبادلات تجاری) از سوی سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و بریتانیا را تصمیمی نادرست دانست «که تنها به تقویت ایران، تضعیف اتحادیه اروپا و ایجاد فاصله بیشتر بین اروپا و ایالات متحده خواهد انجامید.»

مراسم گشایش رسمی کنفرانس ورشو که بر «صلح و امنیت در خاورمیانه» تمرکز دارد روز پنج‌شنبه با سخنرانی وزیران خارجه آمریکا و لهستان برگزار شد، اما این کنفرانس از روز چهارشنبه با انتشار بیانیه مشترک رییس‌ جمهوری لهستان و معاون رییس‌ جمهوری آمریکا کار خود را آغاز کرد.

مقام‌های جمهوری اسلامی به‌شدت از نشست ورشو انتقاد کرده‌اند و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، آن را «سیرک ورشو» خوانده و همزمانی آغاز به کار این کنفرانس با حمله به اتوبوس حامل اعضای سپاه پاسداران در جاده خاش – زاهدان را تلویحا «غیرتصادفی» خوانده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »