ترفیع مدیر سیمای کیش در پی پخش بدون سانسور یک فیلم

زیتون– علیرضا نجابت٬ مدیرکل عزل شده صدا و سیمای مرکز کیش، روز گذشته (۱۰دی) طی حکمی، مشاور معاون امور استان های صدا و سیما شد.

پیشتر خبر عزل علیرضا نجابت به دلیل پخش بدون سانسور یک فیلم از شبکه استانی کیش منتشر شده بود.

۹ دی ماه پخش یک فیلم سینمایی بدون سانسور از صداوسیمای مرکز کیش، منجر به برکناری رییس این مرکز و توبیخ و برکناری چند کارمند این شبکه شده بود.

صحنه‌های سکسی این فیلم سینمایی که جکی چان، هنرپیشه مشهور هنگ‌کنگی در آن بازی می‌کرد، بدون هیچ دخل و تصرفی از شبکه تلویزیون مرکز کیش پخش شده بود.

پس از انتشار تصاویر پخش‌شده بدون سانسور این فیلم از این شبکه، خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش متنی منتسب به علیرضا نجابت را همراه با عذرخواهی وی از بینندگان به دلیل آنچه پخش «تصاویر نامناسب» از سیمای مرکز کیش نامیده شد، منتشر کرده بود.

بدنبال این اتفاق، روابط عمومی سازمان صداوسیما اعلام کرد که عبدالعلی علی‌عسکری، رییس این سازمان بدلیل «اهمال و بی‌توجهی در نظارت به پخش یک فیلم»، دستور برکناری علیرضا نجابت، رییس صداوسیمای مرکز کیش را صادر کرده بود.

علی‌عسکری در نامه‌ای به علی دارابی، معاون امور استان‌های صداوسیما، در عین حال خواستار «بررسی دقیق این اتفاق در مرکز صیانت و حفاظت» سازمان صداوسیما شده است.

او در عین حال از دارابی خواسته که «نسبت به کشف عوامل و دلایل آن و برخورد جدی با متخلفان و معرفی آنها به مراجع قانونی» اقدام کند.

برکناری نجابت در حالی صورت گرفته که پس از پخش این فیلم، مدیرکل صداوسیمای مرکز کیش اعلام کرده بود «کارکنان خاطی این مرکز به دلیل پخش تصاویر نامناسب از تلویزیون کیش توبیخ و برکنار شدند».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »