شرایط قوه قضاییه برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها

زیتون– هادی صادقی٬ معاون فرهنگی قوه قضاییه٬ امروز گفت که زنان نیز می توانند همچون مردان به ورزشگاه ها بروند و از دیدن بازی ها لذت ببرند؛ اما مشروط به حصول شرایطی خاص.

به گفته معاون فرهنگی قوه قضاییه٬ زنان تنها به شرطی می‌توانند به ورزشگاه‌ها بروند که اخلاق و مسائل شرعی رعایت شود.

محرومیت زنان از ورود به ورزشگاه آزادی از جمله مسائلی است که طی سالهای اخیر تبدیل به چالش دائمی جمهوری اسلامی و جامعه شده است.

کمتر کسی به خاطر می‌آورد که چرا درهای ورزشگاه‌ها پس از پیروزی انقلاب سال ۵۷ یک به یک به روی زنان بسته شدند. زنان ایرانی اول از تماشای فوتبال محروم شدند٬ پس از آن والیبال و….

از سوی دیگر جامعه مدنی سالهاست که برای بازگشایی مجدد این درها به روی زنان تلاش می‌کند. همچنین فشارهای جهانی و قوانین فدراسیون‌های بین المللی گاهی جمهوری اسلامی را به عقب نشینی وا داشته است.

از جمله ورود زنان به ورزشگاه برای دیدن بازی‌های جام باشگاه‌های اروپا.

این موضوع اما همواره با مخالفت‌های علنی مقام‌های قضایی و روحانیان مواجه بود.

از جمله  عبدالله حاجی صادقی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران به صراحت حضور زنان در ورزشگاه را «مقدمه‌ای برای گناهان» عنوان کند.

همچنین محمدجعفر منتظری، دادستان کل، ایران هم یک روز پس از این بازی تهدید کرد که اگر حضور زنان در ورزشگاه‌ها ادامه یابد «برخورد قضایی خواهیم داشت.»

او در اظهاراتی جنجال‌برانگیز که واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت، گفت که «وقتی خانمی به ورزشگاه می‌رود و با مردانی که با لباس ورزشی و نیمه‌عریان مواجه می شود، گناه اتفاق می‌افتد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »