کشته شدن دانش‌آموزان در پی آتش گرفتن یک مدرسه

زیتون– یک حادثه آتش‌سوزی دیگر، این بار در مدرسه‌ای در زاهدان در استان سیستان و بلوچستان قربانی گرفت.

خبرگزاری تسنیم روز سه‌شنبه از مرگ سه دانش‌آموز دختر در آتش‌سوزی این مدرسه خبر داد.

این گزارش حاکی از آن است که آتش‌سوزی در مدرسه‌ای غیردولتی اتفاق افتاده و دلیل آن نیز «استفاده از چراغ نفتی برای گرم کردن» کلاس درس بوده است.

در پی این آتش‌سوزی، سه دختربچه دچار «سوختگی بیش از ۹۰ درصد» شده و جان باخته‌اند.

در همین رابطه دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: «در حال حاضر معاون و بازپرس ویژه قتل در محل حاضر هستند و با بررسی‌های صورت گرفته قصور مدیر و مربی آموزشی محرز شده و در این زمینه دستور بازداشت آن‌ها صادر شد.»

خبرگزاری فارس نیز خبر داد که روابط عمومی آموزش و پرورش اعلام کرد مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان در پی حادثه پیش دبستانی و دبستان دخترانه اسوه حسنه و به منظور ابراز همدردی با خانواده های داغدیده و مصدوم از سمت خویش استعفا کرده است.

همچنین به گفته مدیر روابط عمومی اداره آموزش‌ و پرورش استان سیستان و بلوچستان، «یک دانش‌آموز پیش‌دبستانی و سه دانش‌آموز کلاس اولی دچار سوختگی شده‌اند که حال دو نفر وخیم بوده و در آی‌سی‌یو بستری هستند و درصد سوختگی بالاست».

به گفته علی مرادی، در مدارس «استفاده از این چراغ‌ها و بخاری‌های چکه‌ای [نفتی] ممنوع است.»

این نخستین بار نیست که دانش‌آموزان یک مدرسه در ایران به دلیل استفاده از همین چراغ‌های نفتی و کمبود امکانات طعمه آتش می‌شوند.

۲۹ دانش‌آموز دختر روستای شین‌آباد پیرانشهر در آذرماه ۱۳۹۱ بر اثر آتش‌گرفتن یک بخاری نفتی دچار سوختگی شدند که دو نفر از آنها به علت شدت جراحات جان باختند.

شش سال پس از حادثه، دیگر قربانیان آن هم‌چنان به دنبال درمان و تامین هزینه‌های آن هستند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »