منع پزشکی برای صبحت کردن رییس مجمع تشخیص مصلحت

زیتون– محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام٬ ضمن اشاره به بیماری رییس این مجمع٬ «تمام» شایعات درباره او را تکذیب کرد.

به گفته دبیر مجمع، محمود هاشمی شاهرودی «در حال مداوا است» و «با توصیه پزشک، ایشان باید در صحبت کردن مراعات کنند.»

از جمله اموری که به تایید دبیر مجمع٬ رییس آن باید رعایت کند٬ عدم سخن گفتن است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مدت‌های مدیدی است که در انظار عمومی حاضر نشده است.

سال گذشته پس از آن که چند وب‌سایت‌ خبری دلیل بستری شدن رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را «سرطان» اعلام کردند، محمدصادق فاضلی، پزشک هاشمی شاهرودی، اعلام کرد که او به علت «بیماری گوارشی نسبتاً شایع» جراحی شده‌ است.

محسن رضایی امروز (شنبه) در ارتباط با دلیل عدم حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسات این مجمع گفت: «حدود ۶ الی ۷ ماه است شایعات زیادی درباره ایشان در فضای مجازی منتشر شده است که تمام آنها را تکذیب می‌کنیم.»

دبیر مجمع که در کنفرانسی خبری حاضر شده بود٬ به سوالی در خصوص چرایی عدم حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت٬ پاسخ داد: «ایشان در حال مداوا هستند، با توصیه پزشک ایشان باید در صحبت کردن مراعات کنند بنابراین ما توصیه پزشک را رعایت می کنیم.»

او به محل مداوای شاهرودی و اینکه بیماری او چیست اشاره ای نکرده اما گفته چون در سطح مجمع، محمدعلی موحدی کرمانی و احمد جنتی هستند «عدم حضور ایشان پر می شود.»

هاشمی شاهرودی که از سال ۷۸ تا ۸۸ رئیس قوه قضائیه ایران بود، بنیان‌گذار مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق از گروه‌های مهم شیعه در آن کشور است.

پس از درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس پیشین مجمع تا مقطعی که آیت‌الله علی خامنه‌ای رییس و اعضای جدید این نهاد را منصوب کرد، مدتی جلسات مجمع به ریاست موقت محمدعلی موحدی کرمانی اداره می شد.

محمود هاشمی شاهرودی از اوایل تابستان امسال در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان حاضر نشده است. او مدتی پیش از این در کشور آلمان بستری شده بود اما همزمان با طرح شکایت قضایی علیه او در یکی از دادگاه های آلمان، به ایران بازگشت.

محمدرضا باهنر از اعضای مجمع حدود یک ماه پیش گفته بود: «متأسفانه رییس مجمع وضعیت جسمانی خوبی ندارند و نمی‌توانند حضور جدی داشته باشند.»

او زمستان سال پیش هم خبر داده بود که پزشکان در ایران کلیه محمود هاشمی شاهرودی را اشتباهی از بدن وی خارج کرده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »