اعتراض آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به قانون «منع به کارگیری بازنشستگان»

اینکه هر بازنشسته‌ای به کار گرفته نشود درست نیست

زیتون– آیت‌الله خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ به نمایندگان مجلس دستور داد تا قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را به صورتی «اصلاح» کنند که مجبور نشوند برای استفاده از برخی بازنشستگان به «اجازه» وی متوسل شوند.

در قانون «منع به کارگیری بازنشستگان» که شهریورماه امسال برای اجرا ابلاغ شده «دارندگان مجوز» از رهبر جمهوری اسلامی، فرزندان افراد کشته‌شده در جنگ ایران و عراق، اسیران این جنگ با بیش از سه سال سابقه اسارت و «جانبازان بالای پنجاه درصد» از این قانون استثنا هستند.

طی روزهای اخیر، با موافقت آیت‌الله خامنه‌ای برخی از مدیران بازنشسته سه نهاد زیر نظر او و چهار دستگاه دولتی، به دلیل «برخی تنگناها» از کار برکنار نشدند.

بر اساس خبری که فارس منتشر کرده است رهبر جمهوری اسلامی درخواست برخی دستگاه‌ها برای بازنشسته نشدن برخی مدیران را نپذیرفته و با ادامه کار شماری از مدیران بازنشسته صداوسیما، قوه قضائیه، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و همچنین وزارت اطلاعات، وزارت نفت، وزارت بهداشت، و سازمان انرژی اتمی موافقت کرده است.

امروز در حاشیه درس خارج رهبر جمهوری اسلامی قانون یادشده را «یک قانون بسیار خوبی» معرفی کرد، اما «اطلاق قانون» به آن را «اطلاق درستی» ندانست.

آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه تاکید کرد که «یعنی این که هر بازنشسته‌ای باید به کار گرفته نشود، این اطلاق درست نیست. چون بعضی از افراد مثلاً سی سال هم خدمت کرده‌اند، بازنشسته هم شده‌اند، فرض کنید که بیست ساله بوده، هجده ساله بوده استخدام شده، حالا هم یک مردی چهل و هشت ساله، پنجاه ساله است، وقت کارش است و تجربه‌ خوبی هم پیدا کرده، جایگزین هم ندارد.»

به اعتقاد رهبر جمهوری اسلامی، «شمول» قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به «این جور آدم‌هایی که کم و بیش پیدا می‌شوند، ممکن است زیاد هم نباشند، درست نیست».

به گفته آیت‌الله علی خامنه‌ای، به دلیل «اشکال» این قانون، مدیران به «فکر ولایت فقیه می‌افتند» و برای ادامه کار آنها به دنبال کسب اجازه از وی هستند که به گفته او، وی نیز تنها تعداد «معدودی» از آنها را می‌شناسد.

او به همین دلیل به مجلس شورای اسلامی توصیه کرد که «قانون را جوری ترتیب بدهند و اصلاح کنند که دیگر این اشکالات پیش نیاید، مجبور نشوند که به اجازه‌ رهبری متوسل بشوند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

اعتراض آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به قانون «منع به کارگیری بازنشستگان»

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »