محکومیت هنگامه شهیدی به حبس طویل المدت

زیتون– وکیل مدافع هنگامه شهیدی از محکومیت موکلش به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس خبر داد و گفت: این حکم از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی صادر شده است.

هنگامه شهیدی ،‌روزنامه نگار٬ پنجم تیرماه در جزیره کیش دستگیر شده بود.

آن زمان خبرگزاری‌ فارس نیز به نقل از دادستانی تهران خبر داده بود که شهیدی تحت تعقیب قضایی بوده از طرف مامورین پلیس دستگیر و به زندان منتقل شده است.

دادستانی تهران نیز بدون ذکر جزئیات در باره زمان و محل دقیق دستگیری خانم شهیدی ادعا کرده بود که او برای مخفی ماندن از دید ماموران از ماسک استفاده کرده بود.

مصطفی ترک همدانی٬ وکیل هنگامه شهیدی در این رابطه توضیح داد که با توجه به محرمانه بودن فرایند رسیدگی و امنیتی بودن پرونده از بیان جزئیات رأی دادگاه معذور هست.


این وکیل دادگستری ادامه گفت که به طور اجمالی، موکلم علاوه بر محکومیت به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس به ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و فعالیت‌های مجازی و مطبوعاتی همچنین خروج از کشور محکوم شده است.

ترک همدانی همچنین ابراز امیدواری کرد که در مرحله تجدید نظر نسبت به این بخش از حکم شهیدی، حکم برائت صادر شود.

هنگامه شهیدی پیش از این نیز سابقه بازداشت داشته است.

او پیش از این به اتهام ارتباط با «آمدنیوز » شش ماه در بازداشت موقت بود و پرونده وی به توصیف بیانیه دادستانی تهران «همچنان باز است.»

هنگامه شهیدی که اسفند ماه سال ۹۴ در مشهد بازداشت شده بود، در اعتراض به بازداشت خود چندی بعد دست به اعتصاب غذا زد. سازمان عفو بینالملل نیز در فروردین ماه سال ۹۵ نسبت به سلامت هنگامه شهیدی در زندان ابراز نگرانی کرده بود.

این روزنامه نگار پس از آزادی از زندان در نامه ای خطاب به رییس قوه قضائیه به شش ماه بازداشت در زندان انفرادی اعتراض کرد و گفت او بدون هیچگونه سند و مدرک رسمی و حقوقی و بدون دسترسی به وکیل مدافع زندانی شده بود. تا کنون دلیل دستگیری هنگامه شهیدی از طرف مقامات رسمی قوه قضائیه اعلام نشده است.

او پیش از این نیز در جریان اعتراضات مردمی پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ بازداشت شد و بیش از سه سال در زندان بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »