????زنده| مدیرعامل نیشکر هفت‌تپه عوض شد 

 

 

مرگ پناهجوی ایرانی در اثر سرما در صربستان

بی بی سی فارسی خبر داده است که یک پناهجوی ایرانی ساکن کمپی در مرز صربستان و کرواسی، دیشب در اثر سرما جان داده است.

 

Risultati immagini per ‫مرگ پناهجوی ایرانی در اثر سرما در صربستان‬‎

بنا بر این گزارش این پناهجو مدت‌ها دچار مشکلات روحی بوده و شب گذشته را بیرون از کمپ سپری کرده بود. به گفته این مخاطب، ساکنان کمپ از ماموران کمپ خواسته بودند او را به داخل بیاورند اما آن‌ها توجهی نکردند. ساکنان کمپ وقتی صبح امروز او را در کمپ ندیدند برای یافتنش اطراف کمپ را گشتند و جنازه او را در جنگل پیدا کردند.

یکی از رسانه‌های محلی مرگ یک پناهجو را در این کمپ تائید کرده اگرچه اشاره‌ای به ملیت او نکرده است.


نماینده زن مجلس: دلیل گردن دردم پوشیدن چادر است

 

https://twitter.com/isna_farsi/status/1068847935985762305



مدیرعامل نیشکر هفت‌تپه عوض شد

امید اسدبیگی، مدیرعامل پیشین کارخانه نیشکر هفت‌تپه، امروز جای‌اش را به کیومرث کاظمی داد.
این در حالی است که  اعتراض و اعتصاب کارگران به روز بیست‌ویکم رسید.
کاظمی گفته مالک کارخانه، هیات‌مدیران و مسوولان استانی و شهرستانی از او خواسته‌اند که مسوولیت بپذیرد. کاظمی گفته اختیار تام دارد و تنها مسوول خریدوفروش نیست و تهدید کرده لذا اگر کسی بخواهد کارشکنی کند جای‌اش در شرکت نیست.
او گفته می‌داند ۸۰درصد کارگران کارخانه مشکل معیشتی دارند ولی از کارگران خواست سرکار برگردند تا برداشت نیشکر به سرانجامی برسد وگرنه کارخانه تا سال آینده به کما می‌رود.
عباس حسینی‌پویا دادستان‌خوزستان هم خواسته هر‌چه‌زودتر خط‌تولید شکر راه‌بیفتد- او وعده‌داده مشکل کارگران بازداشتی چندروز دیگر حل می‌شود.
عدنان غزی، فرماندار شوش هم در این نشست گفته کارگران دوماه از چهارماه حقوق عقب‌افتاده‌شان را گرفته‌اند و اداره کار و رفاه‌ دیگر دنبال آن‌هستند‌که بقیه مشکلات کارگران را حل کنند.
نورمحمد سید‌پور مدیرکل کارورفاه استان، هم «بقیه مشکلات کارگران هفت‌تپه» این‌گونه برشمرده: طبقه‌بندی مشاغل، بیمه، انتخابات شورای‌اسلامی‌کار، قرارداد کارکنان‌و‌کارگران، حق بُن، حق لباس، حق غذا و تشویقی، تنبیه ‌و‌ تشکیل کمیته‌انضباطی./ ایرنا


فریبرز عرب نیا خطای به صدا و سیما:

تلویزیون جمهوری اسلامی بر اساس رویّه‌ی همیشگی‌اش سعی می‌کند آنانکه محبوب مردمند را تخریب، و کسانی را محبوب کند که کاری جز تخریب کشور ندارند و نفرت‌انگیزند.

 


ضرب و شتم دراویش گنابادی به روایت یکی از افراد خانواده‌شان

 



رویترز: ۷۱ وب‌سایت در تهران اخبار دروغ منتشر می‌کنند

خبرگزاری رویترز مدعی‌شده است که «۷۱‌وب‌سایت را شناسایی کرده که به «اتحادیه‌ای مستقر در تهران» وابسته‌اند و اطلاعات دروغ و اخبار مورد تایید جمهوری‌اسلامی را به زبان‌های مختلف به مخاطبان در ۱۵کشور می‌دهند .
ماهانه نیم‌میلیون‌نفر از این وب‌سایت‌ها و بیش‌از یک‌میلیون‌نفر از شبکه‌های اجتماعی این سایت‌ها در جریان این خبرها قرار می‌گیرند.

این وب‌سایت‌ها ازجمله برای مخاطبانی در پاکستان، یمن، سودان و حتی روسیه، خبر تولید می‌کنند.
▫️مثلا وب‌سایت «نیل‌نت آنلاین» نوشته از قلب میدان تحریر د قاهره خبرهای‌اش را به مخاطبان مصری می‌دهد.
ولی این سایت که برخی خبرهای دروغین یا اخباری درست اما هم‌سو با سیاست‌های جمهوری اسلامی منتشر می‌کند، شماره‌تلفنی اشتباه دارد و نشانی دفترش به جای ساختمانی خاص به محلی در وسط یک خیابان منتهی می‌شود.»

رویترز افزوده: «مقام‌های ایرانی در تهران و لندن حاضر نشدند در‌این‌باره حرف‌بزنند و نمی‌توان درباره وابستگی این وبسایت‌ها به جمهوری‌اسلامی حرفی زد.
▫️این وب‌سایت‌ها به‌نحوی با «اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های مجازی»، مستقر در تهران، ربط‌دارند: یا ویدئوها و کاریکاتورهای این مرکز را منتشر کرده‌اند یا نشانی و شماره تلفنی که ثبت آنلاین کرده‌اند همان نشانی و تلفن اتحادیه است
▫️ازجمله هدف‌های این اتحادیه که در صفحه اول وب‌سایت‌اش آمده‌؛ «مقابله با استکبار و فعالیت‌های جبهه صهیونیسم و دولت‌های غربی» است.»/روزارزو



خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »