پرونده اسماعیل بخشی امنیتی شد

زیتون– کریم یاوری، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن اعلام خبر امنیتی بودن پرونده اسماعیل بخشی٬ سخنگوی سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه٬ امنیتی شده است.

به گفته یاوری٬ به همین دلیل وزارت کار نمی‌تواند در این خصوص ورود کند.

یاوری در ادامه به ایلنا گفت: «بحث ادامه‌ بازداشت کارگری که روز پنج‌شنبه آزاد نشده، امنیتی‌ است و وزارت کار نمی‌تواند ورود کرده و کاری برایش صورت دهد. بایستی ماموران امنیتی تحقیقات لازم را در رابطه با ایشان انجام دهند.»

در اعتراض‌های اخیر کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه نزدیک به بیست نفر از معترضان بازداشت شدند٬ که بیشتر آنها آزاد شده‌اند.

امروز اعتصاب کارگران وارد بیستمین روز خود شد. همچنین دوازده روز از اعتراض متوالی کارگران در مقابل فرمانداری شهر شوش می‌گذرد.

کارگران هفت‌تپه به ماه‌ها حقوق نگرفتن معترض هستند. آنها همچنین خواهان آن هستند تا مالکیت شرکت از بخش خصوصی به بخش دولتی برگردد و مدیریت شرکت به صورت شورایی و جمعی صورت گیرد.

شرکت هفت‌تپه در سال ۱۳۹۴ با پیش‌پرداخت ۶ میلیارد تومان به دو شرکت خصوصی واگذار شد. کارگران این شرکت می‌گویند مشکلات آنها پس از خصوصی‌سازی شدت گرفته است.

این شرکت یکی از بزرگترین کارخانه‌های صنعتی استان خوزستان به شمار می‌رفت و تا دهه ۹۰ زیرمجموعه دولت بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »