پلیس مدعی شد: برخی کسبه و شهروندان خواستار برخورد با نوازندگان شده بودند

زیتون– مرکز اطلاع رسانی پلیس طی اطلاعیه‌ای مدعی شد که برخی کسبه و شهروندان خواستار برخورد با نوازندگان در رشت شده بودند.

با گذشت چند روز از انتشار فیلم حمله فردی به سه نوازنده خیابانی در رشت، همچنان این موضوع مورد توجه و اعتراض افکار عمومی است.

در فیلمی که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شده، سه پسر در حال نواختن ساز و خواندن آوازی در خیابان هستند و دور آن‌ها نیز گروهی در آرامش در حال تماشا، ناگهان اما کسی از پشت دو نفر از آن‌ها را به پایین می‌کشد و کشان کشان با خود می‌برد، سپس برمی‌گردد و برخی از ادوات موسیقی را نیز جمع می‌کند. این حمله با اعتراض شماری از کسانی که در محل در حال تماشای گروه نوازندگان هستند روبه‌رو می‌شود.

حال پس از گذشت چند روز پلیس مدعی شد: «از شواهد و قرائن برمی‌آید که تعدادی از کسبه و شهروندان با توجه به لزوم رعایت آداب ایام عزادارای و حفظ حرمت و شأن ائمه اطهار(ع)، ضمن تماس با مراجع مربوطه خواستار برخورد با این افراد می‌شوند.»

در این اطلاعیه آمده است که پنجشنبه شب و همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، تعدادی نوازنده جوان بدون توجه به رعایت حرمت ایام عزاداری در پیاده راه فرهنگی رشت اقدام به سد معبر و نواختن قطعات موسیقی در ملا عام می‌کنند که این اقدام نامتعارف آن‌ها، تعجب رهگذران و کسبه را به خود جلب کرد.

پلیس همچنین مدعی شده: «یافته‌ها بیانگر این مطلب است که این جوانان، سابقه سدمعبر و اجرای بدون مجوز موسیقی در اماکن و معابر عمومی را داشته‌اند و چندین مرتبه نیز توجیه و مورد تذکر قرار گرفته‌اند.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »