اعتماد مجلس به هر چهار وزیر پیشنهادی حسن روحانی

زیتون– چهار وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، و راه و شهرسازی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتند.

نمایندگان مجلس با ۲۰۳ رای موافق، ۴۹ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع، از مجموع ۲۶۵ نماینده حاضر، به رضا رحمانی، وزیر پیشنهادی، صنعت، معدن و تجارت، رای اعتماد دادند.

محمد شریعتمداری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیز با ۱۹۶ رای موافق، ۶۳ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۶۴ نماینده حاضر، موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شد.

در جلسه مجلس همچنین فرهاد دژپسند، وزیر پیشنهادی اقتصاد، با ۲۰۰ رای موافق، ۵۰ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع از مجموع ۲۶۵ نماینده حاضر، رای اعتماد گرفت.

محمد اسلامی نیز با ۱۵۱ رای موافق و ۹۸ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۶۴ نماینده حاضر، به عنوان وزیرراه و شهرسازی انتخاب شد.

 

سوابق شریعتمداری 

محمد شریعتمداری در سال ۱۳۷۶ در دولت هفتم با اخذ ۱۹۹ رای اعتماد از مجلس وزیر بازرگانی شد. انحلال سازمان غله ایران، سازمان قند و شکر ایران، سازمان گسترش خدمات بازرگانی ایران و سازمان تعاون مصرف شهر و روستا و تجمیع وظایف آنها در شرکت بازرگانی دولتی ایران از اقدام های وی در وزارت بازرگانی بود.

در سال ۱۳۸۰ برای دوره دوم خدمت در وزارت بازرگانی با اخذ ۲۱۵ رای موافق از وزیرانی بود که آرای بالایی از مجلس گرفت.

شریعتمداری در دوران وزارت، سازمان بازرسی و نظارت را در سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادغام و ۵۱ درصد از سهام شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را به بخش غیردولتی واگذار کرد؛ همچنین مرکز توسعه صادرات ایران را با ادغام در معاونت بازرگانی خارجی، به سازمان توسعه تجارت ایران مبدل ساخت. در این دوره، ایران به عضویت ناظر سازمان جهانی تجارت درآمد.

شریعتمداری به عنوان وزیر بازرگانی در دولت های هفتم و هشتم، قوانین جدید تجارت الکترونیک، گمرکی، حمایت از مصرف کنندگان، صدور گواهی امضای دیجیتالی را در مجلس شورای اسلامی ایران به تصویب رساند.

وی در سال ۹۶ با کسب ۲۴۱ رای موافق و ۵ رای مخالف؛ ۲۰ رای ممتنع و ۲ رای باطله از مجموع ۲۸۸ رای نمایندگان مجلس، سکاندار وزارت صنعت، معدن و تجارت در کابینه دولت دوازدهم شد.

 

کارنامه رضا رحمانی

رحمانی متولد ۱۳۴۵ دارای سوابق اجرایی و مدیریتی همچون قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی است.

ریاست هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران، جانشین وزیر صنعت، معدن و تجارت در ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد مقابله با آثار تحریم، جانشین وزیر صنعت، معدن و تجارت در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید، مجری طرح رونق تولید، رییس کمیسیون اصلی نظارت بر تاسیس و فعالیت تشکل های فعالیت صنعتی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفرهای استانی رییس جمهوری و عضو شورای عالی بیمه از دیگر سوابق اجرایی رحمانی به شمار می رود.

وی که دارای مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دوره مدیریت استراتژیک از سازمان مدیریت صنعتی، دوره دکتری مدیریت (DBA) از دانشگاه صنایع و معادن ایران و عضو هیات امنای دانشگاه صنعتی سهند و عضو شورای عالی پژوهشی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی است؛ وی همچنین موفق به دریافت لوح تقدیر معاون برتر وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیر نمونه در جشنواره شهید رجایی، مدیر نمونه شرکت تراکتورسازی ایران و مدیر نمونه مجتمع آلومینیوم المهدی شده است.

عضویت در فراکسیون های کارگری، روستایی و مناطق محروم و صنایع غذایی مجلس شورای اسلامی، مدیرکل اداری و استخدامی استانداری آذربایجان شرقی، معاون شرکت تراکتورسازی ایران، معاون شرکت آلومینیوم المهدی بندرعباس، عضویت در شورای عالی آمار، عضویت در هیات نمایندگان اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تهران، عضویت در کمیسیون های صنعت و کسب و کار اتاق تهران، عضویت در کارگروه تخصصی مناطق آزاد و تجاری و صنعتی کشور، مشاور رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، عضو هیات مدیره شرکت نوسازی صنایع ایران، عضو شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، نایب رییس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم، عضویت در هیات های تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از جمله هیات تحقیق و تفحص صنعت خودروسازی و معادن، رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی و رییس کمیته صنعت، اقتصاد و بازرگانی مجمع نمایندگان شمال غرب کشور، دیگر مواردی است که در کارنامه رضا رحمانی دیده می شود.

 

کارنامه فرهاد دژپسند

دژپسند متولد یکم خرداد سال ۱۳۳۱ است و مدرک دکتری اقتصاد گرایش اقتصاد بین الملل از دانشگاه آزاد اسلامی دارد؛ وی مدرک کارشناسی ارشد برنامه ریزی سیستم های اقتصادی را از دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی و کارشناسی اقتصاد نظری را از دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی گرفته است.

رساله دکتری وی، «عوامل موثر رشد اقتصادی ایران با تاکید بر نقش شاخص های توسعه انسانی» بوده است.

 

کارنامه محمد اسلامی

وی متولد اول مهر ماه ۱۳۳۵ در شهر اصفهان دانش‌آموخته مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه «دیترویت» میشیگان آمریکا در مقطع کارشناسی و همچنین کارشناس ارشد مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه «تولیدو» اوهایو آمریکاست.

وی همچنین در سال ۱۳۸۳ مدرک «ام بی ای» (MBA ) مدیریت جهانی هوانوردی مشترک را از دانشگاه «رویال رودز» کانادا و دانشگاه شریف دریافت کرده است و از هفتم آبان ۹۶ تا ۲۸ مهرماه سال جاری استاندار مازندران بود.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »