تحصن سراسری معلمان ایران

زیتون– اعتصاب و تحصن سراسری معلمان ایران٬ طبق برنامه ریزی قبلی٬ از امروز آغاز شد.

معلمان در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به وضعیت معیشتی و بازداشت فعالان صنفی اعتصاب کردند.

https://twitter.com/hszleila/status/1051370123712483328

بر اساس اخبار منتشر شده٬ این تحصن‌های اعتراضی تاکنون دست‌کم در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، ایلام، یاسوج، سنندج، سمیرم، همدان، آمل، زرین‌شهر، گناباد، اسلام‌آباد، تربت حیدریه، مریوان، سروآباد و گرمه برگزار شده است.

اعتراض سراسری صنفی معلمان در روز یکشنبه (۲۲ مهر) که با هشتگ «تحصن سراسری معلمان» در توئیتر فارسی‌زبان گزارش شده، در اعتراض به «گرانی و تورم، پایین آمدن قدرت خرید معلمان، کیفیت‌زدایی از آموزش و ادامه بازداشت فعالان صنفی» صورت می‌گیرد.

در این تحصن‌ها، آموزگاران و دبیران مدارس در مدرسه‌ها حضور می‌یابند اما سر کلاس درس نمی‌روند. این تحصن قرار است روز دوشنبه نیز ادامه یابد.

این اعتراض‌ آغاز شد که هنوز یک ماه از آغاز سال تحصیلی جدید در ایران نمی‌گذرد.

تصاویر متعددی از معلمان در شهرهای مختلف ایران منتشر شده که در دفتر مدیریت مدارس یا سالنی گرد هم آمده و دست از تدریس کشیده‌اند.

آنها دست‌نوشته‌های زیادی نیز در دست دارند که محتوای آنها دوری آنها از وابستگی به احزاب «چپ و راست» و تنها تاکید بر شغل معلمی آنها است.

کانال خبری شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران روز شنبه (۲۱ مهر) در یادداشتی با عنوان «چه خبر از تحصن؟» نوشته بود که «هزاران معلم» آمادگی خود را برای شرکت در تحصن روز یکشنبه اعلام کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، فعالان صنفی در تهران و مریوان از مدیران مدرسه‌ها خواسته‌اند با اعتراض مدنی معلمان که روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزار می‌شود، همکاری کنند.

فرهنگیان بازنشسته نیز اعلام کرده‌اند که از برگزاری این تحصن حمایت می‌کنند.

این کانال خبری همچنین نوشته که در آستانه این تحصن، فشارها بر فعالان صنفی معلمان افزایش یافته و «حراستی‌ها با برخی فعالان تماس گرفته‌اند که آنها را از تحصن منصرف کنند.»

طی سالهای گذشته تعداد زیادی از فعالان صنفی و معلمان بازداشت و به زندان محکوم شده‌اند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »