پایان طومار بازی در مجلس؛ لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم تصویب شد

زیتون– نمایندگان مجلس در نوبت صبح امروز (یکشنبه) با لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) موافقت کردند.

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در جلسه علنی صبح امروز مجلس مطرح شد و نمایندگان با ۱۴۳ رای موافق ۱۲۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۷۰ نماینده حاضر با آن موافقت کردند.

پیش از آغاز جلسه علنی، جلسه‌ای غیرعلنی با حضور چند مقام ارشد دولتی، از جمله وزیران خارجه و اطلاعات، برگزار شده بود.

این جلسه بنا به درخواست تعدادی از نمایندگان کمیسیون امنیت ملی به ریاست فلاحت پیشه، رییس این کمیسیون که اکثرا از اعضای فراکسیون ولایی بودند، با حضور مسئولانی از وزارتخانه‌های امور خارجه و اطلاعات، اقتصاد، بانک مرکزی و جمعی از صاحبنظران دانشگاهی برای بررسی لایحه CFT و کنوانسیون‌های مرتبط با FATF برگزار شد.

این‌ در حالی است که فراکسیون ولایی نیز در همان ساعت در جلسه جداگانه‌ای به بررسی ابعاد لایحه CFT پرداخته و اعضای این فراکسیون در جلسه کمیسیون امنیت ملی حاضر نشدند.

علی نجفی٬ خشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ در توضیح دلایل موافقت کمیسیون با کلیات لایحه CFT، گفت: «الحاق به این کنوانسیون حتی اگر نفعی برای کشور نداشته باشد حاوی دفع مشکلات عدیده اقتصادی جدید برای نظام بانکی و تجار و ایرانیانی است که در کشورهای جهان کار می‌کنند یا درس می‌خوانند.»

از سوی دیگر محمد دهقان نایب٬ رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس٬ نیز به عنوان مخالف کلیات لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم با تاکید بر اینکه نباید بلای برجام را مجددا سر مردم بیاورید، گفت: «می‌خواهند به عنوان مبارزه با تروریسم اقتصاد کشور را قفل کنند و کشور را دچار خودتحریمی نمایند.»

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با بررسی این لایحه، تجمعی اعتراضی در برابر ساختمان مجلس برگزار شد.

از چهار لایحه‌ای که به لوایح مربوط به اف‌ای‌تی‌اف معروف شده‌اند، لایحه سی‌اف تی اعتراض‌های گسترده محافظه‌کاران را برانگیخت و مدتی نیز به دستور رئیس مجلس مسکوت ماند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »