بازداشت ایرانیان متهم به پولشویی در ترکیه

زیتون– خبرگزاری CNN ترکیه خبر از بازداشت ۴۱۷ مظنون را به منظور انجام تحقیقات در پرونده پول‌شویی در ترکیه داد.

بازداشت‌شدگان به انتقال نیم میلیارد دلار به بانک‌های خارج از این کشور متهم هستند.

بنابر این گزارش دادستان کل ترکیه قرار بازداشت مضنونین را بر این پایه صادر کرده است که از اول ژانویه سال ۲۰۱۷ به بیش از «۲۸ هزار» حساب‌ بانکی در ایالات متحده منتقل شده که «به ایرانی‌ها در آمریکا» تعلق دارد.

این مبلغ که معادل ۲.۵ میلیارد لیر ترکیه است.

گزارش‌ها از عملیات سراسری پلیس این کشور در استان‌های مختلف، بازرسی دارایی‌های شماری از افراد و بازداشت‌های گسترده در این کشور خبر می‌دهند.

تلویزیون سی‌ان‌ان ترک به نقل از دادستانی ترکیه گزارش کرده افرادی در این کشور تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند که «امنیت مالی و اقتصادی» ترکیه را به خطر می‌اندازند.

در بیانیه دادستانی ترکیه، بازداشت‌شدگان به راه‌اندازی یک باند پول‌شویی با هدف ارتکاب به «جرم و جنایت» و «نقض قوانین مقابله با تامین مالی تروریسم» متهم شده‌اند.

پیشتر نیز ایرانیان به اتهامی مشابه در ترکیه بازداشت شده‌اند. از جمله مشهورترین این افراد رضا ضراب بود که به اتهام فساد اقتصادی مدتی در ترکیه بازداشت بود، با اتهاماتی چون همکاری در انتقال یک محموله طلا به ایران، انتقال غیرقانونی پول و ارز از طریق یک بانک متعلق به دولت ترکیه و پرداخت رشوه به نزدیکان مقامات دولتی محکوم شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »