حکم اعدام «سلطان سکه» صادر شد

زیتون– غلامحسین محسنی اژه‌ای٬ معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه٬ خبر از این داد که در دادگاه‌های «ویژه مبارزه با فساد اقتصادی» سه نفر به «عنوان مفسد فی‌الارض» به اعدام و ۳۲ نفر به زندان تا ۲۰ سال و پایین‌تر محکوم شده‌اند.

به گفته غلامحسین محسنی اژه‌ای «وحید مظلومین، محمداسماعیل قاسمی و باقری درمنی»، سه محکوم به اعدام، پرونده‌های اخیر اقتصادی هستند.

«وحید مظلومین» عنوان «سلطان سکه» را پس از این کسب کرد که حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران خبر داد که او در عرض ده ماه،‌ حدود دو تُن سکه جمع آوری کرده است.

سمیه سادات قدمگاهی٬ وکیل مدافع حمید باقری درمنی٬ در گفت‌وگوی با ایسنا ضمن بی اطلاعی از صدور حکم اعدام موکلش٬ گفت: «نسبت به حکم صادره در رابطه با موکلم اعتراض خواهیم کرد.»

محسنی اژه‌ای امروز (دوشنبه) در نشستی خبری٬ این حکم را غیر قطعی خواند و اعلام کرد که حکم این سه نفر باید برای تایید نهایی به دیوان عالی کشور ارسال شود.

به گفته او ۳۲ نفر دیگر به زندان‌های ۲۰، ۱۲ و ۱۰ سال و پایین‌تر محکوم شده‌اند.

«دادگاه‌های ویژه مبارزه با فساد اقتصادی» از مردادماه امسال و پس از بروز نابسامانی در بازار ارز، با درخواست رئیس قوه قضائیه و موافقت رهبر جمهوری اسلامی تشکیل شده است.

احکام‌ صادره در این دادگاه‌ها به‌جز اعدام، «قطعی و لازم‌الاجراء است» و «احکام اعدام با مهلت حداکثر ۱۰ روز قابل تجدیدنظرخواهی در دیوان عالی کشور» است.

این دادگاه‌ها ضمن آن که بررسی اتهامات این متهمان را تسریع می‌کند اما در عین حال، امکان تجدیدنظر را از متهمان می‌گیرد که در تضاد با قوانین قضایی ایران است و با انتقادهایی از سوی حقوقدانان همراه شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »