عبور قیمت دلار از مرز ۱۵ هزار تومان

زیتون– امروز قیمت ارز، سکه و طلا بار دیگر سیر صعودی گرفت و قیمت هر دلار از مرز ۱۵ هزار تومان عبور کرد.

ایسنا صبح امروز (یکشنبه) قیمت دلار را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده بود.

اما تا بعد از ظهر نرخ برابری این ارز در قبال ریال ایران  از ۱۵ هزار تومان عبور کرد. همچنین نرخ فروش یورو به ۱۷ هزار و ۶۰۶ تومان و نرخ پوند به ۱۹ هزار و ۵۸۴ تومان رسید.

محمد کشتی‌آرای٬ عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر٬ در خصوص افزایش قیمت طلا٬ گفت که با وجود تعطیلات (ماه محرم) قیمت ارز افزایش یافت و همین موضوع باعث افزایش قیمت سکه و طلا شد.

محمد کشتی‌آرای بدون اشاره به جزئیات، «مسائل سیاسی» را دلیل افزایش قیمت‌ها دانست.

به گفته او در روز یکشنبه قیمت هر مثقال طلا با حدود ۷۰ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۷۶۹ هزار تومان رسید.

کشتی‌آرای همچنین گفت که سکه تمام چهار میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و ربع سکه یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

از زمان خروج آمریکا از برجام در روز ۱۸ اردیبهشت امسال، ارزش پول ملی ایران بیش از دو برابر کاهش یافته است.

آمریکا دور اول تحریم‌های معلق شده خود علیه ایران را از روز ۱۵ مرداد بازگرداند و اعلام کرده که در مرحله بعدی تحریم‌ها که روز ۱۳ آبان آغاز می‌شود، تلاش می‌کند فروش نفت ایران را به صفر برساند.

از دیدگاه برخی تحلیل‌گران تحریم فروش نفت و تحریم‌های بانکی مهم‌ترین تحریم‌ها علیه ایران خواهد بود، موضوعی که برخی از مقامات جمهوری اسلامی نیز به آن اذعان کرده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »