قرار بازداشت قاسم شعله سعدی تمدید شد

زیتون– شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه٬ اعتراض قاسم شعله سعدی و آرش کیخسروی دو وکیل دادگستری که ۲۷ مرداد در مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت شدند را رد و قرار بازداشت آنها را تایید کرد.

محمدحسین آقایی، وکیل مدافع شعله سعدی٬ در این رابطه به ایلنا گفت که به قرار بازداشت صادر شده از سوی شعبه بازپرسی دادسرای امنیت اعتراض کرده بودند و این اعتراض برای رسیدگی به دادگاه انقلاب ارسال شد.

به گفته این وکیل دادگستری شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، اعتراض موکلش را به قرار بازداشت صادره از سوی شعبه بازپرسی رد و آن را تا ۲۷ شهریور تایید کرده است.

وکیل مدافع قاسم شلعه سعدی اضافه کرد: «بازپرس قرار بازداشت موقت صادر کرده بود و البته بازپرس منتظر گزارش نهایی وزارت اطلاعات به عنوان ضابط پرونده است و بر اساس گزارش مرجع مذکور تصمیم گیری می کند.»

پیام درفشان، وکیل مدافع آرش کیخسروی نیز در گفت‌وگو با ایرنا از رد شدن اعتراض موکلش به قرار بازداشت شعبه بازپرسی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب خبر داد.

مرداد ماه امسال بازپرس شعبه ۵ دادسرای امنیت (اوین) برای قاسم شعله‌سعدی قرار بازداشت موقت (یک ماهه) صادر کرده بود.

این وکیل دادگستری و نماینده پیشین مجلس در پی صدور قرار بازداشت موقت به زندان فشافویه منتقل شده بود.

قاسم شعله‌سعدی٬ نماینده پیشین مجلس٬ آرش کیخسروی و مسعود جوادیه وکلای دادگستری ۲۷ مرداد ماه بازداشت شدند.

ین بازداشت مقابل مجلس و توسط نیروهای امنیتی انجام شد.

قاسم شعله‌سعدی پیشتر اعلام کرده بود که به تاسی از محمد مصدق برای مطالبه انتخابات آزاد در میدان بهارستان حاضر خواهد شد.

شعله‌سعدی روز جمعه با انتشار ویدئویی اعلام کرده بود که روز شنبه با «تاسی به محمد مصدق»، در اعتراض به نظارت استصوابی در مقابل مجلس حاضر می‌شود.

وی همچنین گفته بود که وضعیت کشور «در بدترین شرایط» خود طی سال‌های گذشته است و «فروپاشی» در ابعاد مختلف سیاسی و فرهنگی «نزدیک است.»

این نماینده سابق مجلس تاکید کرده بود که این «فجایع نتیجه سلب حق حاکمیت ملت از طریق سنت سیئه نظارت استصوابی است» و او روز شنبه با حضور درمقابل مجلس «پرچم مبارزه با نظارت استصوابی را به دوش خواهد گرفت.»

شعله‌سعدی در مجالس دوره سوم و چهارم نمایندگی مردم را برعهده داشت. او همچنین زندانی سیاسی، فعال حقوق بشر، استاد حقوق بین‌الملل دانشکده حقوق دانشگاه تهران بود.

شعله‌سعدی برای اولین بار در سال ۱۳۸۱، به غیرقانونی بودن انتخاب آیت‌الله علی خامنه‌ای به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و انتقادات تند دیگری نیز علیه وی مطرح ساخت که سبب بازداشت او گردید.

او پس از اعتراضات مردم ایران به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بازداشت و در مجموع به سه سال زندان محکوم شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »