????زنده|ترامپ فرمان دور اول تحریم علیه ایران را امضا کرد

 


ترامپ فرمان دور اول تحریم علیه ایران را امضا کرد

رییس‌جمهوری آمریکا با گذشت ۹۰ روز از زمان خارج شدن این کشور از برجام، دستور بازگشت مرحله اول تحریم های علیه ایران را امضا کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتد‌پرس، «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا امروز-دوشنبه- دستور اجرایی بازگشت تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را امضا کرد. این تحریم‌ها از ۸ صبح فردا به وقت تهران اجرایی می‌شود.

بر اساس این تحریم‌ها دستیابی ایران به دلار محدود شده،‌ تجارت طلا و سایر فلزات توسط این کشور دشوار می‌شود و مبادلات بین‌المللی با ریال ایران را نزدیک به غیرممکن کرده و ایران از خرید هواپیماهای مسافربری منع می‌شود.



تنش در روابط عربستان و کانادا

عربستان اعلام کرد به دلیل «دخالت کانادا در امور داخلی‌ عربستان«، تمام روابط جدید بازرگانی و سرمایه‌گذاری خود را با این کشور تعلیق می‌کند.

Risultati immagini per ‫سمر بدوی، فعال حقوق زنان سعودی-آمریکایی‬‎
وزارت خارجه عربستان سعودی هم در توییت کرده که سفیر کانادا در ریاض را اخراج می‌کند و سفیر خود در اتاوا را باز می‌گرداند.
واکنش عربستان به ابراز نگرانی کانادا در خصوص بازداشت چندین فعال حقوق بشر در عربستان بوده است.
یکی از بازداشت شدگان سمر بدوی، فعال حقوق زنان سعودی-آمریکایی است./ بی بی سی


وزیر ارتباطات: شنود با حکم قضایی ممکن می‎شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره وجود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری شنود در اختیار دستگاه های مختلف و ضوابط آن گفت: این یک ادعاست اگر مصداقی دارید اعلام کنید ولی وجود این امکانات با ضوابط در اختیار هست.
او همچنین در واکنش به اینکه بعضا سوء استفاده هایی از این امکانات می شود نیز گفت: اگر کسی شاهد این موارد بوده است می تواند شکایت کند اما در حال حاضر وزارت ارتباطات بر آنچه در فضای مجازی اتفاق می افتد نظارت می کند و اگر تخلفی باشد گزارش می‌دهد. مثلا در موضوع هک سایت جمعیت خیریه امام علی(ع) من اعلام کردم که در این باره گزارشی به شورای عالی امنیت ملی داده ام.
آذری جهرمی افزود: در بحث شنود مهم دستور و حکم قضایی است که مجوز این کار را می‌دهد و باید به درستی صادر شود./ایرنا



اتحادیه اروپا: قوانین مسدودساز تحریم ایران را از فردا  اجرایی می‌کنیم

اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در بیانیه‌ای از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران ابراز تاسف شدید کرده و گفته است که این اتحادیه و دیگر امضاکنندگان توافق هسته‌ای با ایران تلاش می‌کنند که کانال‌های سرمایه‌گذاری در ایران را باز نگه دارند.

Risultati immagini per ‫فدریکا موگرینی‬‎

 

فدریکا موگرینی، مسوول سیاست‌خارجی اتحادیه‌اروپا، در بیانیه‌ای مشترک با وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلستان اعلام کرد نسخه به‌روزشده قوانین مسدودساز تحریمی اتحادیه اروپا از فردا برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران، اجرایی می‌شوند.

قوانین مسدودساز تحریم در اروپا، قوانینی است برای محافظت از نهادهای تجاری و مالی اروپایی از گزند آسیب‌های تحریم آمریکا علیه کشورهای دیگر؛ البته نهادهایی که به همکاری اقتصادی با کشورهای تحریم‌شده ادامه می‌دهند.
این قانون یک بار در سال‌های پیش برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه لیبی در عصر قذافی به‌کار گرفته شده‌بود.

بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران که بعد از توافق هسته‌ای متوقف شده بود، نیمه‌شب امشب باز می‌گردد.


علی مطهری: این شجاعت را در روحانی نمی‌بینم که از همه موانع بگوید

علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه پرسش و پاسخ از رییس‌جمهوری که در طی روزهای اینده برگزار می‌شود توصیه کرد: روحانی در مجلس از موانع مقابل خود بگوید.

او همچنین افزود: البته من این شجاعت را در ایشان نمی‌بینم که همه موانع را بگویند، باز به بهانه مصالح کشور بخشی از آنها را مکتوم نگاه می‌دارند.

مطهری خاطرنشان کرد: نمی توان به زمان طرح سوال ایراد گرفت. در سؤال از رئیس جمهور در مجلس هشتم که خود من پرچمدار آن بودم و به سختی انجام شد همین ایرادها را مطرح می‌کردند در حالی که وارد نبود.



محقق داماد به جوادی آملی: درباره مشکلات جامعه اظهار نظر کنید

آیت‌الله محقق داماد از آیت‌الله جوادی آملی خواست که درباره مشکلات جامعه اظهار نظر کند.

Risultati immagini per ‫محقق داماد به جوادی آملی‬‎

آیت الله محقق داماد در همایش عقلانیت وحیانى خطاب به آیت الله جوادى آملى گفت: آیت‌الله جوادی آملی در جامعه‌ای زیست می‌کند که با فقه اداره می‌شود. در قانون اساسی ۱۰ عنوان پست کلیدی به فقیهان سپرده شده است. بنده خطاب به آیت‌الله جوادی آملی می‌گویم شما که مدعی عقلانیت وحیانی هستید مسئولیت زیادی بر عهده شماست.

اگر می‌دانید امروز در جامعه با چه مشکلاتی روبرو هستیم چرا اظهار نظر نمی‌فرمایید؟ ایشان در کتاب حقوق بشر می‌نویسد کرامت بشری فقط یک امر هستی‌گونه نیست که در درون بشر به ودیعت گذاشته شده باشد بلکه قطعا باید این هستی را در بایستی‌ها لحاظ کرد./ جماران


آمریکا امروز جزئیات تحریم‌های جدید علیه ایران را اعلام می‌کند

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن، دوشنبه جزئیات مربوط به ازسرگیری بخشی ازتحریم‌ها علیه ایران را اعلام می‌کند/ایرنا


 

 


خبر روزهای گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »