واکنش شورای امنیت به تنش میان تهران و واشنگتن

زیتون– اولف اسگوک٬ نماینده سوئد در سازمان ملل و رییس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل٬ از روسای‌جمهور آمریکا و ایران خواست از تنش لفظی رسانه‌ای خودداری کنند.
طی روزهای گذشته تنش لفظی بین ایران و آمریکا بالا رفته است.

روز یکشنبه حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ آمریکا را تهدید کرد که «تنگه‌های زیادی داریم؛ تنگه هرمز فقط یکی از آنهاست.»

رییس جمهوری در دیدار با سفرا و دیپلمات‌های ایران در همین زمینه گفت: « آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکن، پشیمان‌کننده است.»

حسن روحانی در ادامه افزود که که آمریکایی‌ها باید خوب بفهمند که «صلح با ایران مادر صلح‌ها» و «جنگ با ایران مادر جنگ‌هاست.»

دونالد ترامپ٬ رییس جمهوری آمریکا در پاسخ روز بعد توییت کرد: «به رییس‌ جمهوری ایران روحانی: دیگر هرگز ایالات متحده را تهدید نکن یا مستوجب عواقبی خواهی شد که در طول تاریخ تا کنون کم‌تر کسی با آن روبه‌رو شده‌است. ما دیگر کشوری نیستیم که حرف‌های دیوانه‌وار تو در مورد خشونت و مرگ را تحمل کنیم. مراقب باش.»

اولف اسگوک رییس شورای امنیت سازمان ملل در همین رابطه از دونالد ترامپ و حسن روحانی خواست تا از تبادل اتهام‌های لفظی علیه یکدیگر خودداری کنند و به تنش‌ها در منطقه دامن نزنند.

اسکوگ خطاب به روحانی و ترامپ، گفت: «از تبادل تنش‌های رسانه‌ای دوری کنند؛ منطقه نیازمند کاهش تنش است نه افزایش آن». اسکوگ در پاسخ به پرسشی در همین زمینه به خبرنگاران گفت: «تبادل اتهام‌ها از طریق رسانه‌ای بین روسای‌جمهور ایران و آمریکا نگران‌کننده است». به گفته رئیس شورای امنیت، در جلسه امروز این شورا درباره موضوع تنش میان واشنگتن و تهران بحث خواهد شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »