مدیرعامل ثامن‌الحجج بازداشت شد

زیتون– متهم ردیف اول پرونده ثامن‌ الحجج٬ که رسانه‌ها از او با عنوان «الف.م» نام می‌برند٬ بازداشت شد.

قاضی باقری٬ قاضی مسئول رسیدگی به این پرونده٬ خبر داد که امروز قرار تامین کیفری متهم ردیف اول را از ۱۰۰ میلیارد تومان به چهار هزار میلیارد تومان افزایش داده که متهم به دلیل «عدم توانایی» در تامین این وثیقه بازداشت شده است.

۲۳ تیرماه خبر فرار یکی از متهمان پرونده موسسه مالی و اعتباری «ثامن الحجج» منتشر شد.

سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران ضمن تایید این خبر به ایرنا توضیح داده بود که ین پرونده سه متهم دارد که یکی از آنها « فعلاً متواری شده است.»

ابوالفضل میرعلی، مدیر عامل این مؤسسه، سابقه عضویت در هیئت مدیره شرکت نفت، گاز و پتروشیمی «لیسار ماه» را دارد که منوچهر متکی، وزیر خارجه سابق و محمدحسن خامنه‌ای، برادر رهبر جمهوری اسلامی، عضو هیئت مدیره آن بوده‌اند.

این پرونده حدود ۳۷۰ شاکی دارد و در آن «حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان تخلف مالی» رخ داده است.

به گفته سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران در جلسات دادگاه این موسسه اعلام شده بود که آقای (الف. م) و خانم (ر. الف) در دادگاه حضور دارند، اما به دلیل عدم حضور آقای (م. ر)، متهم ردیف سوم، پرونده وی به طور غیابی بررسی می‌شود.

امیر مظلوم شایان، نماینده بانک مرکزی در پرونده این موسسه، روز چهارشنبه، ۲۰ تیر در هفتمین جلسه دادگاه گفته بود که این بانک سال ۸۹ به پلیس امنیت اعلام کرده، موسسه «ثامن الحجج» مجوز «ندارد» و «گسترش شعبه‌های آن قانونی نیست.»

به گفته شایان، با این حال فعالیت این موسسه ادامه داشته و بانک مرکزی در ۲۲ مرداد سال ۹۳ «آخرین اخطار» را به آن داده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »