وزیر امور خارجه ایران تکذیب کرد

دستگیری دیپلمات ایرانی با اتهام «تلاش برای بمب گذاری» در همایش مجاهدین خلق

زیتون–  دادستانی فدرال بلژیک در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک دیپلمات ایرانی نیز در آلمان به اتهام ارتباط با یک زوج ایرانی‌تبار٬ به ظن «طراحی حمله» به همایش مجاهدین دستگیر شده است.

در بیانیه دادستانی فدرال بلژیک آمده است که این دیپلمات در سفارت ایران در اتریش کار می‌کند. دادستانی بلژیک هویت وی را «اسدالله. ای»، ۴۷ ساله، اعلام کرده است.

محمدجواد ظریف٬ وزیر امور خارجه ایران٬ اما خبر دستگیری چند ایرانی را در بلژیک به جرم توطئه برای اقدام تروریستی در فرانسه رد کرده و آمادگی تهران برای کشف حقیقت پشت پرده این «عملیات فریب» را اعلام کرد.

محمدجواد ظریف در پستی در حساب کاربری توییترش که به زبان انگلیسی نوشته شده است٬ تاکید کرد که «چقدر جالب: همین که ما سفر در سطح رئیس جمهور را به اروپا آغاز کردیم، (گزارشی منتشر شد که) ظاهرا عملیاتی ایرانی اتفاق افتاده و توطئه گران آن دستگیر شده‌اند. ایران صراحتا هرگونه خشونت و ترور را در هر جایی که باشد محکوم کرده و آمادگی دارد تا با همه طرف‌های ذینفع برای پرده برداشتن از چیزی که یک طرح شیطانی عملیات فریب است، همکاری کند.»

همایش سازمان مجاهدین روز نهم تیر در حومه پاریس برگزار شد.

صبح امروز دادستانی بلژیک خبر داده بود که دو ایرانی‌تبار به ظن طرح‌ریزی برای حمله به همایش شورای ملی مقاومت در پاریس بازداشت شده‌اند.

هر دو مظنون روز شنبه به دست مأموران پلیس بلژیک بازداشت شده‌اند و از آنان ۵۰۰ گرم ماده منفجره دست‌ساز کشف شده است. همچنین یک دستگاه انفجاری در خودوری این دو مظنون پیدا شده است.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی در همین ارتباط، از این زوج مظنون با نام‌های «امیر. س» و «نسیمه.ن» نام برده که هر دو تابعیت بلژیک دارند. به نوشته بیانیه دادستانی بلژیک، این دو که ۳۸ و ۳۳ ساله هستند، ایرانی‌تبارند.

همچنین سه تن دیگر در فرانسه بازداشت شده‌اند که دو تن از آنها پس از بازجویی آزاد شدند. هویت فرد سوم که در بازداشت به سر می‌برد،‌ «مرهاد. ای» ۵۵ ساله، اعلام شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

وزیر امور خارجه ایران تکذیب کرد

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »