فیروزآبادی کاخ مصادره‌ای را تخلیه کرد

زیتون– یک منبع آگاه در ستاد اجرایی فرمان امام اعلام نمود که امروز صبح ویلای فیروزآبادی از وی پس گرفته شده است.

صبح روز گذشته رییس کل دادگستری استان تهران خبر داده بود که دادخواستی از نهاد ذی ربط مبنی بر رفع تصرف از این ملک به حوزه قضایی لواسان واصل شده است.

روز یکشنبه  یک گروه دانشجویی اصولگرا در نامه‌ای به دادستان تهران خواستار بازپس‌گیری یک ویلای مصادره‌ای «۱۰ هزار متری» از حسن فیروزآبادی٬ رییس سابق ستاد کل نیروهای مسلح٬ شد و اعلام کرد که رهبر جمهوری اسلامی «دستور تخلیه این ویلا را صادر کرده است.»

تشکل دانشجویی اصولگرا به نام «جنبش عدالت‌خواه دانشجویی» اعلام کرد که از سال ۷۲ ٬ یعنی بیست و پنج سال پیش٬ یکی از ویلاهای مصادره‌ای در شهر لواسان «به مساحت ۱۰ هزار متر به‌طور رایگان» در اختیار حسن فیروزآبادی قرار گرفته است.

به گفته این گروه دانشجویی فیروزآبادی «علی‌رغم تذکرات و پیگیری‌های فراوان حاضر به تخلیه ویلای مزبور نیست.»

پس از آن حسن فیروزآبادی٬ رییس سابق ستاد کل نیروهای مسلح٬ با انتشار اسنادی مدعی شد که از هیچ مرجعی برای تخلیه منزلی که از ۲۵ سال پیش در منطقه لواسان در اختیار دارد٬ دریافت نکرده است.

او همچنین مدعی شد که محل مورد بحث از ۲۲ سال پیش به عنوان دفتر فوق سری رییس ستادکل نیروهای مسلح استفاده می‌شد.

فیروزآبادی محل تحویلی را، «یک ساختمان مخروبه با حدود ۴ اتاق معمولی و بدون هرگونه امکانات، زیر سقف شیروانی و ساخت حدود ۷۰ تا ۱۰۰ سال پیش» معرفی و تاکید کرد که از هیچ مرجعی حکمی ولایی، قانونی و یا قضایی برای تخلیه دریافت نکرده است.

جنبش عدالتخواه دانشجویی اما در نامه خود اعلام کرده بود که رهبر جمهوری اسلامی نیز «دو بار دستور تخلیه» این ویلا را داده و «اقدامات حقوقی و حکم تخلیه نیز از محاکم قضایی اخذ شده» اما نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط قضایی «تاکنون اقدام به اجرای این حکم و تخلیه ملک مذکور، نکرده است.»

ویلای مصادره شده‌ای که حسن فیروزآبادی در آن ساکن است متعلق به خانواده سلطنتی ایران در زمان محمدرضا پهلوی است که پس از انقلاب مصادره شد. برخی از این املاک مصادره‌ای به طور رایگان در اختیار مقام های نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »