جعفر پناهی جایزه بهترین فیلم‌نامه جشنواره کن را برد

زیتون– فیلم ایرانی سه رخ٬ ساخته جغقر پناهی٬ در اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم کن به صورت مشترک برنده جایزه بهترین فیلمنامه شد.

دیگر برنده این جایزه، فیلم «شاد مثل لازارو» محصول کشور ایتالیاست.

فیلم «سه رخ» ساخته جعفر پناهی در غیاب کارگردانش در روز پنجم جشنواره کن به نمایش در آمد و مورد استقبال قرار گرفت.

جعفر پناهی که با وجود تمام درخواست‌ها سرانجام اجاز خروج از ایران پیدا نکرد برای نخستین بار شاهد نمایشی فیلمی از کارنامه‌اش در بخش مسابقه کن بود. او که پیشتر با فیلم‌های «بادکنک سفید»، «طلای سرخ» و «این یک فیلم نیست» در بخش‌های دیگر جشنواره کن از جمله نوعی نگاه شرکت کرده بود، امسال با «سه رخ» بختش را برای دریافت جایزه نخل طلا آزمود.

او امسال هم با وجود درخواست‌های متعدد سینماگران ایرانی و مسئولان جشنواره کن اجازه پیدا نکرد همراه فیلمش در کن حاضر شود و در غیاب او، بهناز جعفری و مرضیه رضایی از بازیگران این فیلم و مستانه مهاجر تدوینگر فیلم همراه فرزندانش در فرش قرمز فیلمش شرکت کردند.

قبل و بعد از نمایش فیلم تماشاگران ایستاده برای دقایقی با تشویق ممتد در حالی که صندلی خالی آقای پناهی نشان داده می‌شد، این کارگردان ایرانی را تشویق کردند.

«سه رخ» فیلم جاده‌ای و روایت سفر جعفر پناهی و بهناز جعفری به یکی از روستاهای اطراف میانه برای پیدا کردن دختری است که با فرستادن ویدئویی از آنها کمک خواسته است. در این ویدئو دختر جوان با بازی مرضیه رضایی از مخالفت خانواده‌اش با تحصیل او در دانشگاه می‌گوید و ظاهراً خود را حلق‌آویز می‌کند. فیلم روایت تلاش چناهی و جعفری برای پیدا کردن این دختر و صخبت با خانواده و اطرافیان اوست.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »