نماینده پایداری در مجلس نماینده مردم شیراز را تکفیر کرد

زیتون– بهرام پارسایی٬ نماینده مردم شیراز٬ در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس٬ خبر داد که نصرالله پژمان‌فر او را به ارتداد متهم کرده است.

بهرام پارسایی٬ عضو فراکسیون امید مجلس٬ روز گذشته در واکنش به انتشار ویدئوی ضرب و شتم یک زن توسط گشت ارشاد گفته بود: «مگر نه این است که قرآن کریم حرمت انسان را بالاتر از حرمت کعبه می‌داند. به‌نام حجاب و به بهانه نهی از منکر منجر به ترویج منکر می‌شوند و حرمت انسان شریفی نیز شکسته می‌شود.»

۳۰ فروردین ماه ویدئوی از ضرب و شتم یک زن توسط گشت ارشاد منتشر شد. انتشار این ویدئو واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

بهرام پارسایی افزود که اکنون نیز که یک مسلمان و یک مامور ارشاد با یک زن مسلمان چنین برخوردی داشته است اگر نگوییم که باید دق کنیم و بمیریم باید مشکی بپوشیم.

او تاکید کرد که به‌نام حجاب و به بهانه نهی از منکر منجر به ترویج منکر می‌شوند.

گویا این اظهارنظر نماینده مجلس در تذکری شفاهی مطرح شده بود٬ باعث خشم نماینده جبهه پایداری شد.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس توضیح داد: «آقای پژمان فر گفتید بنده واجبی را منکر شدم و فتوا دادم. بنده کجا واجبی را منکر شدم و فتوا دادم. شما فتوا دادید و بنده را در خانه ملت به ارتداد محکوم کردید.»

نماینده مردم شیراز ادامه داد:‌ «آقای پژمان فر نیز گفتند بنده واجبی را منکر شدم و فتوا دادم بنده کجا این کار را کردم؟ آقای پژمان فر، شما فتوا دادید و بنده را به ارتداد محکوم کردید. شما دادگاه صحرایی تشکیل دادید در حالی که اینجا مجلس است و صدای ملت از تریبون آن باید شنیده شود. نباید نماینده‌ای را به ارتداد تهدید کرد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »