واکنش شبکه‌های مجازی به «واتیکان شدن قم»

زیتون– احمد زادهوش، مدیر جامعه المرتضی٬ صبح امروز در یادداشتی پیشنهاد تشکیل کشوری به نام قم و تبدیل حوزه علمیه قم به کشوری مستقل را داد.

او در یادداشتی که در کانال تلگرامی نامه‌های حوزوی منتشر شده است، پیشنهاد تشکیل کشوری به نام قم و تبدیل حوزه علمیه قم به کشوری مستقل مانند واتیکان را داده است تا حوزه علمیه قم به نظام رهبری دینی شیعیان جهان تبدیل شود.

زادهوش همچنین خواستار آن شد که با اختصاص یک یا چند واحد اقتصادی مانند پالایشگاه یا پتروشیمی بخشی از نیازهای مالی «کشور جدید قم» تامین شود.

این اظهار نظر دستمایه شوخی کاربران شبکه‌های مجازی شد.

 

حساب کاربری قم نیوز نیز در همین رابطه نظر سنجی در حساب کاربری‌اش در توییتر برگزار کرد.

بر اساس این نظر سنجی ۵۰ درصد مخاطبان این وب سایت در توییتر با مستقل شدن قم موافق هستند.

https://twitter.com/qomnews/status/986519239325601792

رضا دلبری٬ از فعالین دانشجویی سابق٬ توییت کرد: «پیشنهاد مدیر جامعه المرتضی برای تشکیل کشور مستقل قم خیلی خوبه. اگه همه پالایشگاه ها و پتروشیمی های موجود ایران رو هم بدیم که دست از سر بقیه مملکت بردارند بازم سود کردیم. یه ساله جبران می شه #کشور_قم»

https://twitter.com/abdizade_mehdi/status/986635866159239168

کاربری در این رابطه نوشت: «یه آخوند خیلی راحت بحث تشکیل #کشور_قم ر پیش میکشه در حالی که خیلی از همشهری های من و همزبانان من بخاطر جدایی طلبی اعدام شدن»

کاربر دیگری توییت کرد: «شاید دلیل اینکه صحبت #کشور_قم مطرح میشه اینه که پایان قرون وسطی اسلامی داره میرسه و ج.ا خوب میدونه به زودی ایران رواز دست میده. حالا میخواد درست مثل واتیکان، روحانیت رو حفظ کنه، حتی بدون داشتن همه ایران.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »