????زنده|حسین الله کرم: فردی استراتژیک و نظامی برای ریاست جمهوری شایسته‌تر است

 

 ترامپ سوریه، ایران و روسیه را در حمله شیمیایی دوما مقصر دانست

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا طی یک پیام توییتری در واکنش حمله شیمیایی در دوما در منطقه غوطه شرقی، حکومت سوریه، ایران و روسیه را مقصر دانست و گفت که بشار اسد هزینه سنگینی برای آن خواهد پرداخت. او همچنین گفت که محاصره ارتش سوریه، امدادرسانی به منطقه هدف قرار گرفته را غیرممکن کرده است.

https://twitter.com/realdonaldtrump/status/982966315467116544?s=12


دراویش گنابادی، نسل سوم دانشجویان ستاره دار


حسین الله کرم: فردی استراتژیک و نظامی برای ریاست جمهوری شایسته‌تر است

حسین الله کرم  فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با خبرآنلاین گفت:«  ایران ناگزیر به انجام وظایف منطقه ای اش است، در غیر این صورت تجزیه خواهد شد، مردم به این نتیجه رسیدند باید فردی استراتژیک را [به عنوان رییس جمهور]انتخاب کنند که فردی استراتژیک با سابقه نظامی گری برای قرار گرفتن در جایگاه ریاست جمهوری شایسته تر است». وی در ادامه تاکید کرد که سردار سلیمانی یک فرد استراتژیک است./خبرآنلاین


بخاطر خشکسالی عشایر یک ماه زودتر کوچ می‌کنند

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت به علت خشکسالی کوچ عشایر استان یک‌ماه زودتر از سال‌های گذشته از فروردین ماه آغاز شد. بیش از نیمی از ۵۷۰ چشمه ثبت شده عشایری استان خشک شده است. Risultati immagini per ‫خشکسالی عشایر یک ماه زودتر کوچ‬‎


کشته شدن ۷۰ نفر در حمله شیمیایی دوما سوریه

تصاویری از اجساد و قربانیان در شهر دوما سوریه در حومه دمشق منتشر شده که به گفته امدادگران و گروه‌های پزشکی بر اثر خفگی ناشی از یک حمله شیمیایی جان داده‌اند. هنوز هیچ منبع مستقلی این گزارش‌ها را تایید نکرده و آمار متفاوتی هم از تعداد قربانیان منتشر شده است.

کلاه سفیدها که وظیفه امدادرسانی در مناطق جنگ‌زده سوریه را برعهده دارند تصاویری منتشر کرده‌اند که اجساد بی‌جان را در زیرزمین‌ها نشان می‌دهد. آنها می‌گویند این قربانیان بر اثر استنشاق گازهای سمی جان داده‌اند.

گروه‌های امدادی و رسانه‌های نزدیک به مخالفان دولت در غوطه آمارهای متفاوتی از تعداد کشته‌شدگان این حمله ادعایی گزارش کرده‌اند؛ در گزارش اولیه تعداد کشته‌شدگان ۱۵۰ نفر اعلام شده بود اما ساعتی بعد این تعداد به ۷۰ نفر کاهش یافت و همزمان یک رسانه مخالفان در دوما هشدار داده که ممکن آمار قربانیان با جستجو در زیرزمین‌های مسکونی اطراف محل واقعه افزایش یابد./بی‌بی‌سی فارسی


احضار سیف و کرباسیان به مجلس برای دلار ۵۰۰۰ تومانی

در پی گرانی دلار و ثبت رکورد ۵۳۰۰ تومان در بازار آزاد،مجلس از وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی دعوت کرده تا برای ارائه توضیحات به بهارستان بروند./ تسنیم



زمان اعلام نتایج رای‌گیری استعفای شهردار


 نجفی در بهشت ماند

با ۱۶ مخالف و ۴ رای موافق اعضای شورای شهر تهران، با استعفای شهردار تهران مخالفت شد و محمدعلی نجفی همچنان شهردار تهران باقی ماند.


جنتی: مردم باید از دولت طلبکاری کنند


نجفی:  آنقدر ما را زدند تا یکی به هدف بخورد

محمدعلی نجفی، شهردار تهران  که اموز در جلسه بررسی درخواست استعفای خود در شورای شهر حاضر شد در توضیح دلایل استعفا و عملکرد شهرداری در هفت ماهه اخیر توضیحات مبسوطی ارائه کرد که مهم ترین آنها در پی می‌آید:

ـ من ادعا می‌کنم کارنامه ۷ ماهه ما کاملا قابل دفاع است و با هیچ هفت ماه و نیم قبلی قابل قیاس نیست.

ـ بودجه شهرداری ضعف اساسی داشت. واقعا وجود تیم کمیسیون برنامه و بودجه شورا باعث شد بهترین نحو اجرا شود.

ـ ما ۹۵ درصد تحقق بودجه در ۶ ماهه دوم داشتیم. برای بودجه سال ۹۵، پنج هزار میلیارد وام گرفتند تا بودجه محقق شود و شما با تحقق بودجه ما قیاس کنید.

ـ ما کارنامه قابل قبولی داریم و اگر کسانی مدعی هستند حاضریم به بحث بنشینیم.

من به این توطئه‌ها عادت دارم اما در دوره شهرداری بیشتر مستفیض شدم

ـ در این مدت شاهد بودیم جریاناتی در تلاش تخطئه بودند. همین اخیرا دیدیم تیتر مهم صدا و سیما هفت سین ۱۴ میلیون تومانی بود. این خبر تیتر روز می‌شود در مقابل بدهی ۵۴ هزار میلیاردی شهرداری سابق.

ـ من به این توطئه‌ها عادت دارم اما در دوره شهرداری بیشتر مستفیض شدم و بالاخره آنقدر ما را زدند تا یکی به هدف بخورد. از هر کرانه تیر جفا کرده‌اند روا شاید در این میانه یکی کارگر شود.

ـ ما پارسال وقت زیادی برای تنظیم شهرهوشمند ایجاد کردیم و امیدواریم امسال نتایج را ببینیم.

ـ مسلما بنده‌ و همکارانم سختی راه را پیش بینی کردیم و تردیدی در ادامه راه نداریم و اراده بر تداوم راه است.

 

ـ آنچه منجر به استعفای بنده شد: شرایط به سمتی است که شهرداری به سمت شرایط ایده آل رفته است. اما دلیل استعفا مبتنی بر اراده الهی است. من یک ماه پیش دچار بیماری شدم.

ـ البته بگویم دوستانی که پیش گویی می‌کردند من به دلیل بیماری استعفا می‌دهم خوشحال از پیش گویی پیغمبرگونه شان نباشند. این بیماری تازه عارض شده و درمان من بخش عمده ای از انرژی من می‌گیرد و انرژی لازم برای رتق و فتق امور شهرداری را ندارم و فکر می‌کنم باید این بار گران را به عهده کس دیگری می‌گذارم و فکر میکنم ماندن در این شرایط خیانت به مردم است.

ـ از شورا می‌خواهم این موضوع را به مسائل سیاسی ارتباط ندهند. اصلی ترین علت این استعفا بیماری است.

ـ این پیشنهادها که قائم مقام بگذارم برایم قابل قبول نیست و فکر می‌کنم خیانت است و فکر می‌کنم باید جانشین انتخاب کنیم.

ـ من فکر میکنم ادامه این وضعیت به مدیریت شهری لطمه میزند. سیستم مدیریت شهری ما به گونه ای است که همه چیز به نفر اول بر می‌گردد. ما سعی کردیم بدن نحیف شهرداری را بلند کنیم و الان آماده حرکت است و حیف است به دلیل بیماری من این بدن را به شرایط قبل برگردانیم.

ـ این کار به شورا هم ضربه میزند و به نظر میرسد این شورا قدرت تصمیم گیری ندارد. به من هم لطمه میزند و از من کارنامه ضعیفی به جا می‌گذارد./امتداد

 


خبرهای روز گذشته  را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »