ممانعت از شرکت دختر هشت ساله در مسابقات وزنه برداری

زیتون– شب گذشته با ممانعت مسئولین حراست از شرکت آی‌سن ادیب، وزنه‌بردار اردبیلی٬ در افتتاحیه مسابقات بین المللی در اهواز جلوگیری شد.

فدراسیون وزنه‌برداری ایران از آی‌سن ادیب دعوت کرده بود تا از اردبیل به اهواز برود و در افتتاحیه مسابقات بین‌المللی جام فجر وزنه بزند. اما به گفته خانواده آی‌سن، مسئولان حراست شرکت نفت که متولی برگزاری مسابقه بود، اجازه این کار را ندادند.

عکس آی‌سن ادیب که با ناراحتی روی سن گریه می‌کند و فیلم‌های تمرین او در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

افتتاحیه مسابقات روز هفدهم اسفند بود و قرار بود آی‌سن ادیب که از دو روز پیش از مسابقات تمرین می‎کرد، در مراسم اجرای نمایشی داشته باشد.

حراست شرکت نفت از ورود اعضای زن فدراسیون وزنه برداری ایران به سالن مسابقات نیز جلوگیری کرده بودند؛ اما در پی پافشاری اورسلا پاپاندرئا نایب رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری٬ مجبور به صدور اجازه ورود به زنان را دادند.

اورسلا پاپاندرئا به گفته خبرنگاران حاضر در مراسم بیشتر از نیم ساعت پشت درهای سالن ایستاد تا بدون زنان ایران به سالن مسابقات پا نگذارد.

فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) در مطلبی با اشاره به حضور نایب رییس خود در ایران و برگزاری دوره آموزشی برای دختران وزنه برداری اعلام کرد که این فدراسیون در روز جهانی زن، تعهد خود را نسبت به توسعه وزنه برداری زنان تقویت کرد.
به گزارش ایسنا فدراسیون جهانی وزنه برداری تاکید کرده است که این فدراسیون بار دیگر تعهد خود را نسبت به توسعه وزنه برداری زنان در سراسر جهان تقویت کرد و همچنین اینکه فرصت های برابری را برای مردان و زنان در این رشته ورزشی را ایجاد کند، تضمین کرد.

علی مرادی، رییس فدراسیون وزنه‌برداری ایران، اما به گزارش ایسنا در حضور مربی و سایر مسئولان وزنه‌برداری از آی سن ادیب دلجویی کرد و به او گفت: «به جاش من جبران می‌کنم. به شما قول می‌دهم. او باید در پنج شش سال آینده حمایت شود تا قوی‌ترین زن جهان شود.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »