????زنده|اعتراض رانندگان شرکت واحد مقابل شهرداری

 


اژه‌ای: همه خودکشی‌ها به خاطر سختی زندان نیست

غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون قوه قضائیه درباره کاووس سیدامامی استاد دانشگاه و فعال محیط زیست که گفته می‎شود در زندان اوین تهران خودکشی کرده، گفت: « در همین پرونده معروف به محیط زیست، هیچ سختی‌ در زندان نبود و فشاری از نظر غذا، بهداشت و دارو نداشت و الان هم خود من نمی‌دانم با چه انگیزه‌ای این کار را کرده است و هیچ نوشته یا چیزی هم کشف نشده است».

Risultati immagini per ‫غلامحسین محسنی اژه ای‬‎

او که در  اژه ای در جمع شماری از دانشجویان دانشگاه «تربیت دبیر شهید رجایی» حاضر شده بود در پاسخ به این سئوال که چرا برخی در زندان‌ها خودکشی می کنند و برخی هم آن قدر آزادی دارند که طلا و سکه جابجا می کنند، گفته است: «یعنی می‌گویید کسی را زندان نبریم؟ در رابطه با اغتشاشات یک نفر و در رابطه با جاسوس ها هم یک نفر خودکشی کرده است. همه خودکشی‌ها به خاطر سختی در زندان نیست خیلی وقت‌ها به خاطر افشا نشدن اطلاعات شان است. در اوایل انقلاب، وقتی منافقین دستگیر می شدند و اطلاعات شان افشا می شد، با قرص سیانور خودکشی می کردند. بنابراین اولاً هر خودکشی به خاطر سختی در زندان نیست. خیلی وقت‌ها افراد تشکیلاتی و افرادی که جرم سنگین دارند، به خاطر کشف نشدن اطلاعات‌شان خودکشی می کنند».


اعتراض رانندگان شرکت واحد مقابل شهرداری


«لوور» کوچک در تهران گشایش یافت


مرتضوی: به گذشته‌ام افتخار می‌کنم

سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران خبر صدور حکم جلب خود را تکذیب کرد و طی جوابیه ای نوشت: «تا به ‌حال از طرف «اجرای احکام» هیچ‌گونه احضار یا دعوتی از این‌جانب یا ضامن به عمل نیامده است.»

Risultati immagini per ‫مرتضوی‬‎

او که در هیچ یک از جلسات دادگاه خود حاضر نشده است تاکید کرد که:« افتخار می‌نمایم که سال‌های متمادی در پرخطرترین سنگرهای قوه‌قضائیه خدمت صادقانه کرده‌ام و براساس برآورد قوه‌قضائیه، به‌عنوان مدیر نمونه کشوری، در کسوت دادستانی تهران، شناخته شدم.»

به گفته او شعبه ٢٢ دادگاه تجدیدنظر استان تهران  او را «درخصوص اتهامی ناروا، در جریان برخورد با فتنه سال ١٣٨٨ و در راستای ایفای وظایف قضائی پیرامون اخلالگران در نظم و امنیت کشور و سلب آسایش شهروندان، بدون کوچک‌ترین خطا یا گناه و یا صدق عنوان مجرمانه‌ای به دو سال حبس محکوم نموده است.»

این در حالی است که مرتضوی پیش از این طی نامه ای از نقش خود در جریان اتفاقات کهریزک عذرخواهی کرده بود.

دادستان سابق تهران تاکید دارد که «در همین موضوع شعبه ٣٨ دیوان عالی کشور، به‌عنوان عالی‌ترین مرجع قضائی کشور، حکم برائت را تأیید و ابرام کرده است و هم‌اکنون، در موضوعی واحد و کاملاً مشابه، که در دو مرجع قضائی مختلف رأی صادر شده، با دو حکم قطعی متضاد مواجه هستیم.»

مرتضوی می‌گوید: دلایلی مبنی بر خلاف شرع‌بودن را به شخص ریاست محترم قوه‌قضائیه، که فقیه و مجتهد عادل و منصوب مقام عظمای ولایت می‌باشند، واگذار نموده، امیدوارم آن را اجابت کنند.


دادستان تهران فوت محمد راجی را تایید کرد

عباس جعفری دولت آبادی  ضمن تایید خبر مرگ محمد راجی ،یکی از دراویش گنابادی، گفته است که این فرد در جریان بازجویی کشته نشده است.

سایت و کانال مجدوبان نور، پایگاه خبری نزدیک به دراویش نعمت‌الهی گنابادی، پیش از این از کشته شدن راجی، «در اثر ضربات وارده در حین بازجویی در بازداشتگاه پلیس» خبر داده بود.


تلگرام در اروپا،خاورمیانه و شمال آفریقا دچار اختلال شد

تلگرام اعلام کرد که دسترسی به این شبکه در اروپا و همین طور منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا با مشکل روبرو شده است.

Risultati immagini per ‫تلگرام‬‎


توضیح اژه ای درباره مرگ یکی از دراویش گنابادی


درگیری بر سر جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده ادامه دارد

در روز ۱۲ اسفند ماه، از ادامه فعالیت تیم امدادی هلال‌احمر در منطقه کوه دنا جلوگیری و تیم ۱۴ نفره کوهنوردان، با مدیریت شرکتی خصوصی، وارد منطقه می‌شود تا جعبه سیاه هواپیما را کشف کند.

Risultati immagini per ‫جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده‬‎

با چند ساعت جست‌وجو جعبه‌سیاه پیدا می‌شود. اما تیم کوهنوردی حاضر نیست آن را به مسوولان تحویل دهد. آنها قصد دارند جعبه‌سیاه را به تهران منتقل کنند و همین‌جا درگیری با مسوولان استانی آغاز می‌شود.

بنا به گفته شاهدان، در میانه درگیری‌های لفظی، کوهنوردان بار‌ها تأکید می‌کنند که سازمان مدیریت بحران وعده داده، در قبال کشف جعبه‌سیاه هواپیما، ۱۵۰ میلیون تومان به این شرکت خصوصی پرداخت کند.

نهایتاً، جعبه‌سیاه تا پرداخت کامل مبلغ مذکور پیش تیم کوهنوردی گرو نگه داشته و پس از آن به مسوولان هلال احمر تحویل داده می‌شود./میزان

 

 


دادستان تهران: به پرونده مرتضوی در رابطه با مرگ زهرا کاظمی رسیدگی می‌شود

دادستان تهران تشابه‌سازی میان حوادث از سوی برخی مسئولان را مورد انتقاد قرار داد و در توضیح به اظهارات وزیر اسبق اطلاعات درباره مرگ زها کاظمی گفت: اظهار شده که زهرا کاظمی جاسوس نبوده و مبنای این اظهار، تشابهات میان کاظمی با خودکشی کاووس سیدامامی از جمله تشابه در اتهام جاسوسی، تابعیت ایرانی کانادایی هر دو و فوت هر دو در زندان اوین بوده است. چرا پس از ۱۴ سال از فوت زهرا کاظمی یکباره چنین تجزیه و تحلیل‌هایی در خصوص پرونده‌ای که سال‌ها از آن می‌گذرد به عمل می‌آید؟Risultati immagini per ‫مرتضوی در رابطه با مرگ زهرا کاظمی‬‎

جعفری دولت‌آبادی تاکید کرد: لازم است به این موضوع که پرونده دادستان سابق در مورد خانم کاظمی مفتوح است و رسیدگی به این پرونده ارتباطی به اظهارات وزیر اسبق اطلاعات ندارد

به گفته وی به اتهام دادستان سابق تهران در پرونده زهرا کاظمی در دادسرای جنایی تهران رسیدگی خواهد شد.


«شکل آب» برنده جایزه بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۸ شد

«شکل آب» ساخته گیلرمو دل ترو برنده جایزه بهترین فیلم شد و به این ترتیب سه جایزه اصلی اسکار را نصیب خود کرد.



ربیعی: حقوق‌ زیر دو میلیون تومان پلکانی افزایش می‌یابد

ربیعی، وزیر کار اعلام کرد:تلاش می‌کنیم که حقوق‌های زیر دو میلیون تومان به شکل پلکانی افزایش یابد و دستمزد کارگران از تورم پیشی بگیرد.

به گفته وی سالها دریافتی کارگران از تورم پایین افتاده و قدرت خریدشان کاهش پیدا کرده است.غالب بازنشستگان تامین اجتماعی چیزی نمی‌گیرند و دریافتی چندانی ندارند./ایسنا

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »