پس از بیشتر از ۲۴ ساعت درگیری در #گلستان_هفتم پلیس تهران واکنش نشان داد

زیتون– سردار رحیمی٬‌ رییس پلیس تهران بزرگ٬ گفت: «پلیس هیچ برنامه‌ای برای دستگیری دراویش در تهران ندارد.»
او در ادامه «صراحتا اعلام کرد که «نه تنها پلیس؛ بلکه دادستانی و دیگر دستگاه‌ها نیز در این زمینه برنامه‌ای نداشته و نخواهند داشت.»
به گزارش ایسنا رییس پلیس تهران همچنین مدعی شد که اما متأسفانه «اخبار و اطلاعات کذبی» منتشر شد که عمدتا «رسانه‌های معاند نیز در دامن زدن به آن نقش داشتند.»
او در حالی منکر هرگونه تلاش برای برخورد با دراویش و قطب دراویش گنابادی٬ نورعلی تابنده (مجذوبعلی شاه)٬ شد که طی دو روز گذشته اخباری مبنی بر تلاش نیروهای امنیتی برای بازداشت نورعلی تابنده و مقاومت دراویش مقابل منزل او٬‌منتشر شده بود.
مجذوبان نور شنبه شب خبر داده بود که نیروهای امنیتی و لباس شخصی در آنچه «اقدام تعرض‌آمیز» توصیف شد در اطراف محل زندگی قطب دراویش گنابادی، با هدف «تنگ‌تر کردن هرچه بیشتر دایره ارتباطی»‌ آقای تابنده مستقر شدند. این اقدام همراه با آنچه «رفتار زورمآبانه و پلیسی» توصیف ‌شد باعث واکنش مریدان نورعلی تابنده شد و درگیری‌های پرکنده‌ای را به وجود آورد.
در این ارتباط، تصاویر و فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از درگیری دراویش گنابادی و ماموران امنیتی منتشر شد که نشان می‌داد تعدادی موتورسیکلت و یک خودرو پژو آسیب دیده در خیابان رها شده‌اند.
پیش از این، ماموران امنیتی در شامگاه چهارم بهمن‌،‌ در اقدامى مشابه در این منطقه حاضر شده بودند.
«سلسله نعمت‌اللهی سلطان علیشاهی گنابادی» که پیروان آن معمولا به نام دراویش گنابادی شناخته می‌شوند، یکی از سلسله‌های صوفی است که در اصول و فروع مذهبی به تشیع ۱۲ امامی اعتقاد دارد.
با وجود این، برخی اعتقادات خاص پیروان این آیین باعث شده است تا در سال‌های گذشته، جمهوری اسلامی به شدت آنها را سرکوب کند.
در این مدت، تعدادی از حسینیه‌های آنها تخریب شده و صدها درویش نیز بازداشت و زندانی و تعدادی نیز از تحصیل منع شده‌اند. سرکوب دراویش در ایران، با اعتراض نهادهای بین‌المللی نیز روبرو شده است.​

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »