بازداشت کارگران اعتصابی شرکت نیشکر هفت‌تپه

زیتون– سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه امروز (یکشنبه) خبر داد که همزمان با ادامه اعتصاب کارگران این واحد،‌ دستکم ۳۴ تن از کارگران به دست نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی بازداشت شده‌اند.
این سندیکا در کانال تلگرامی‌اش خبر داد اسماعیل بخشی، کرامت پام، رحیم بساک و رمضان علیپور، از نمایندگان کارگران، جزو بازداشت‌شدگان هستند.
طی چند روز گذشته اخباری مبنی بر بازجویی این چهار تن منتشر شده بود.
خبرگزاری ایلنا خبر داد که بازداشت‌شدگان به پاسگاه نیروی انتظامی هفت‌تپه منتقل شده‌اند.
سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در بیانیه امروز خود تاکید کرد که نیروهای یگان ویژه از شنبه شب ۱۴ بهمن، در محوطه شرکت حضورچشمگیر» داشته‌اند و جو به‌شدت امنیتی در کارخانه برقرار است و کارخانه تبدیل به پادگان شده است.
این تشکل کارگری ضمن درخواست برای آزادی فوری کارگران بازداشت شده، خواستار پایان فضای امنیتی شرکت نیشکر هفت‌تپه و خروج سریع یگان‌ ویژه از این شرکت شد.
سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در عین حال، اعتصاب، تجمع و اعتراض را «حق اولیه و بی چون و چرای کارگران» دانست و افزود: «هیچ کارگری به دلیل حق‌خواهی، اعتراض و اعتصاب و تجمع نباید مورد بی‌حرمتی، دستگیر، بازداشت و مورد تهاجم نیروهای نظامی قرار گیرد.»
بر اساس این گزارش، اعتصاب کارگران تا ظهر روز یکشنبه و به رغم بازداشت‌ها ادامه داشته است و آنان در محوطه شرکت نیشکر هفت‌تپه تجمع کرده‌اند.
کارگران اعتصابی ضمن درخواست بر پرداخت معوقات مزدی خود خواستار آزادی همکاران زندانی شان هستند.
اعتصاب کارگران از چهارشنبه گذشته شروع شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »