ابراز نگرانی معاون اول قوه قضاییه برای «ازدواج مخالفان حجاب اجباری»

زیتون– غلامحسین محسنی اژه ای٬ معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه٬ درباره بازداشت برخی از معترضین به «حجاب اجباری» گفت: «بسیاری از اینها مجرد هستند و‌‌در آینده برای ازدواج و اشتغال دچار مشکل می شوند.»

ویدا موحد٬ اولین زنی که به نام «دختر خیابان انقلاب» معروف شد، زن جوانی بود که در ششم دی‌ ۱۳۹۶ در تقاطع خیابان انقلاب و وصال تهران روسری سفیدرنگی را بر سر چوبی کرد و در اعتراض به حجاب اجباری آن را تکان داد. بر اساس اخبار منتشرشده، پلیس ایران وی را دستگیر کرده است. نسرین ستوده در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۹۶ از آزادی وی خبر داد. او در فیسبوک خود اعلام کرد که ویدا موحدی در هفتم بهمن ماه آزاد شده است.

یک‌ماه بعد دومین زن ایرانی در خیابان انقلاب با درآوردن روسری به «حجاب اجباری» اعتراض کرد.

عکس این زن در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. نسرین ستوده٬ وکیل دادگستری٬ در گفت‌وگویی با رادیو فردا نام این زن را نرگس حسینی اعلام کرد و گفت پس از بازداشت «قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی» صادر شده است.

پس از آن نیز طی روزهای گذشته ده‌ها زن و مرد جوان در خیابان‌های تهران و شهرهای دیگر از جمله اصفهان و شیراز دست به عمل مشابه زدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اژه‌ای افزوده است: «عده‌ای با ناآگاهی و‌عده‌ای هم‌با مصرف برخی مواد صنعتی‌ دست به اقداماتی می زنند که خود و خانواده هایشان را به دردسر می‌اندازند.»

معاون اول قوه قضاییه ضمن اظهار بی اطلاعی تعداد معترضان بازداشت شده؛ ادامه داد: «اما فکر نمی‌کنم خیلی زیاد باشند.»

دوازدهم بهمن ماه پلیس تهران در سامانه اطلاع رسانی خود خبر داد: «به دنبال فراخوان شبکه‌های ماهواره‌ای تحت عنوان چهارشنبه سفید، ۲۹ نفر از فریب‌خوردگانی که در قالب این کمپین کشف حجاب کرده بودند توسط پلیس دستگیر شدند.»

پلیس تهران بزرگ در این اطلاعیه خبر داد که دستگیری‌های صورت گرفته «در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی» بوده است.

پیشتر عباس جعفری دولت‌آبادی٬ دادستان عمومی و انقلاب تهران٬ خبر بازداشت تنها یکی از دختران خیابان انقلاب را تایید کرده بود.

محمدجعفر منتظری٬ دادستان کل کشور٬ نیز اعتراضات اخیر به «حجاب اجباری» را حرکتی بچگانه خواند.

به گفته او کسانی که روسری خود را در خیابان برمی‌دارند، بیشتر از نادانی و فریب خوردگی است و از روی القائاتی است که از خارج کشور می‌شود و حرکاتی را انجام می دهند که کاملا بچه‌گانه است.

دادستان کل کشور عمل «برداشتن روسری در خیابان‌ها» را امر «بسیار جزیی و غیرقابل توجه» دانست، چرا که «اکثر به اتفاق بانوان ما یا محجبه چادری هستند یا حجاب اسلامی درستی دارند یا برخی‌ها اگر حجاب درست و کاملی ندارند، قطعا پاکدامنی و عفاف لازم را دارند و حرکتی را انجام نمی‌دهند که مورد نظر دشمن است.»

روز گذشته نیز  رییس دادگاه انقلاب تهران در واکنش به کشف حجاب‌های اخیر، «برخی از این افراد را فریب‌خورده و برخی را مجری برنامه‌های دشمن خواند» و افزود: «این اقدام قانون شکنی است و قانون با شدت با اینها برخورد می‌کند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »