اعتراض افکار عمومی به تبرئه قاری قرآن از اتهام تجاوز جنسی

زیتون– محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس٬ شب گذشته خبر داد که سعید طوسی، از قاریان مشهور قرآن در ایران، از اتهام آزار جنسی کودکان تبرئه شده است.

محمود صادقی در حساب کاربری توییتری خود خبر داده است که «شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر تهران بدون امضای رییس دادگاه با رأی دو مستشار از شعبه دیگر حکم صادره علیه مربی صوت و لحن مبنی بر ۴ سال حبس را نقض و او را تبرئه کرد؛ اسناد پرونده حاکی از اعمال نفوذ آشکار در فرایند دادرسی است. حدود ۲ سال بود که مدیرکل دادگستری پرونده را از دادگاه گرفته بود.»

به گفته این نماینده مجلس حکم مستشاران عاریتی شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر کیفری استان تهران مبنی بر تبرئه کودک آزار قرآنی نشان می‌دهد دستگاه قضایی صدای اعتراض مردم را خوب شنیده است.

صادقی تاکید کرد« از قرائن چنین برمی آید که کودک آزار قرآنی مستظهر به حمایت فرد یا افرادی است که در بیت مقام معظم رهبری نفوذ کرده اند.»

محمد گندم‌نژاد طوسی معروف به سعید طوسی، قاری و آموزگار کلاس‌های قرآن با تمرکز بر آموزش نوجوانان است. سال ۸۹ پرونده‌ای برای او با شکایت نوجوانانی که مورد سواستفاده جنسی قرار گرفته بودند، تشکیل شد. حداقل ۹ نوجوان از او به این اتهام شکایت کرده بودند. همان زمان برخی رسانه‌ها نوشتند که حکم او با دستور «بیت رهبری» مسکوت ماند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، اردیبهشت ماه امسال گفته بود: در پرونده سعید طوسی، قاری قرآن، که متهم به آزار جنسی نوجوانان شده، شکایت صورت گرفته، اما «اثبات این موضوع بسیار بسیار سخت است.»
معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد این مساله «نیاز به اقرار متهم دارد و چهار نفر شاهد عادل می‌خواهد در این دو مورد چیزی رخ نداده و فقط باید بر اساس علم قاضی رای داده شود که این، کار را سخت کرده است.»

انتشار این خبر به سرعت باعث واکنش افکار عمومی در ایران شد و سعید طوسی را تبدیل به ترند اول ایران کرد.

مجید دری٬ زندانی سیاسی سابق و فعال دانشجویی٬ در این رابطه نوشت: یعنى باحکمى تبرئه #سعید_طوسی باید ازش بابت تهمت هایى که بهش زده شده عذرخواهى کنیم؟! واومیتوانددرمقابل،از خانواده کودکان آزار دیده شکایت کرده و اعاده حیثیت نماید؟! جدى چه فکرى کرده باخودش قوه قضاییه؟!انتظاراعتماد دارنداونوقت؟! تا یادم نرفته به #سعید_مرتضوى هم یک عذرخواهى بدهکاریم

رضا مرادویسی اما نتیجه صدور چنین احکامی را بی اعتمادی به دستگاه قضایی عنوان کرد: خسارت بارترین کارکرد دستگاه قضایی غیر مستقل، نا امید کردن مردم است. ناامید از قانون. نا امید از پی گیری قانونی.
عده‌ای دیگری از کاربران فضای مجازی اما به حمایت از سعید طوسی پرداختند.
تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »