صالحی‌امیری از معاونت شهرداری استعفا داد

زیتون– شهرداری تهران استعفای صالحی امیری از معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران را پذیرفت.
رضا صالحی‌امیری قائم‌مقام و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران٬ همزمان رییس کمیته ملی المپیک نیز بود.
او همچنین عضو هیئت مدیره سازمان زیباسازی شهرداری تهران٬‌رییس هیئت مدیره خدمات اجتماعی٬‌ رییس کمیته توسعه اجتماعی و فرهنگی ستاد بازآفرینی شهری پایدار تهران و رییس هیئت مدیره سازمان ورزش شهرداری تهران است.

صالحی‌امیری پیشتر گفته بود ریاست کمیته ملی المپیک، افتخاری است و شغل محسوب نمی‌شود.

رسیدن او به ریاست کمیته ملی المپیک اما واکنش‌های بسیاری را برانگیخت. کاربران شبکه‌های اجتماعی به ابوالمشاغل» شهرداری اعتراض و خواستار استعفای او از شهرداری یا کمیته ملی المپیک بودند.

ایلنا خبر داد که محمدعلی نجفی صبح امروز در حاشیه همایش اتاق اصناف تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال در مورد شائبه دو شغله بودن صالحی امیری، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران که به تازگی در انتخابات کمیته ملی المپیک به عنوان رییس این کمیته انتخاب شده است، گفت: آقای صالحی امیری از معاونت شهرداری استعفا داده است، البته از نیروی ایشان به عنوان مشاور استفاده خواهیم کرد
وایشان به عناون مشاور بنده همکاری خود را با شهرداری ادامه می‌دهد.

با این استعفا صالحی‌امیری ریاست کمیته ملی المپیک٬ که آنرا شغل نمی‌دانست را به معاونت شهرداری ترجیح داد.
صالحی امیری پیشتر نوشته بود که بر اساس اساسنامه، ریاست کمیته المپیک در ایران شغل محسوب نمی‌شود و مانند بیش از ۱۸۰ کشور جهان یک جایگاه سیاسی بوده و هست.
در حالی که مطابق قوانین IOC هرگونه دخالت سیاسی در امور مربوط به کمیته المپیک، نقص مقررات و برخلاف منشور المپیک است و تعلیق کمیته‌های المپیک کویت و هندوستان نیز با استناد به همین قانون صورت پذیرفت.
کشورهایی نظیر اکوادور و پاکستان به همین خاطر با اخطار جدی کمیته بین‌المللی المپیک مواجه بوده‌اند.
مهرماه پارسال IOC در نامه‌هایی جداگانه، از فدراسیون‌های دوومیدانی، کشتی، بسکتبال، والیبال و تیراندازی جمهوری اسلامی ایران، پرسید: «آیا دولت شما در امور فدراسیون‌ها و عزل و نصب‌های ورزشی دخالت می‌کند؟»
کمیته ملی المپیک ایران بر اساس ماده واحده مصوب ۱۳۷۳ مجلس شورای اسلامی، سازمانی است مستقل، غیرانتفاعی و دارای استقلال مالی که در شمار موسسات عمومی غیر دولتی محسوب می‌شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »