۴۰ نماینده مجلس خواستار بررسی علل مرگ بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری شدند

زیتون– بیش از ۴۰ تن از نمایندگان قوه مقننه با ارسال نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس، خواستار تشکیل یک گروه مستقل برای بررسی علل مرگ تعدادی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر در زندان‌ها شدند.

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس٬‌ تصویر این نامه را در توییتر منتشر کرده، اما به نام دیگر امضا کنندگان اشاره‌ نکرده است.

در این نامه با اشاره به اینکه «مسئولین ذیربط»، علت فوت سینا قنبری و وحید حیدری را «خودکشی» اعلام کرده اند گفته شده است که «لکن بعضی از بستگان و شهود عینی این ادعا را مورد تردید قرار می دهند.»

تا پیش از این خبر مرگ سه تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در زندان‌ها تایید شده است.

کمیته پیگیری بازداشت‌های۹۶ شب گذشته خبر داد که پیکر یکی از کشته شدگان اعتراضات سراسری امروز به خانواده‌اش تحویل داده شد.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر٬ ۱۹ دی‌ماه خبر مرگ دومین بازداشتی اعتراضات سراسری را تایید کرد. به گزارش این کمیته وحید حیدری در بازداشتگاه اراک درگذشته است.

هفدهم دی ماه کمیته پیگیری بازداشت شدگان خبر داد که یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری٬ سینا قنبری٬ در زندان اوین خودکشی کرده است.
دو نماینده مجلس مرگ یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری را تایید کردند.
محمود صادقی،‌ نماینده مردم تهران مجلس، با تایید مرگ سینا قنبری، نسبت به تکرار وقوع آنچه «کهریزک دوم»‌نامید،‌ هشدار داد.
همین سازمان در توییتی که دوشنبه شب گذشته منتشر شد گفت که علاوه بر این دو نفر، یک تن دیگر به نام محسن عادلی در زندان دزفول «خودکشی» کرده است.

علی مطهری٬ نایب رییس مجلس٬ صبح روز گذشته خبر داد: «به ما گفتند یک نفر در تهران و دونفر در شهرستان خودکشی کردند و بنا شد که گزارش دقیقی به ما بدهند که فعلا منتظر آن گزارش هستیم.»

با این حال سلمان سامانی٬‌ سخنگوی وزارت کشور درباره آمار خودکشی بازداشت شدگان دو هفته اخیر اظهار بی اطلاعی کرد و گفت در باره این مسئله اطلاعات جمع بندی شده ای در دست ندارد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »