???? زنده|فرمانده سپاه: طرح گشت‌های محله محور بسیج بزودی در تهران آغاز می‌شود

  آموزش زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی ممنوع شد


 فرمانده سپاه: طرح گشت‌های محله محور بسیج بزودی در تهران آغاز می‌شود

فرمانده سپاه تهران گفت: همه هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی و قوه قضاییه برای طرح گشت‌های محله محور بسیج صورت گرفته است و این طرح بزودی در تهران آغاز می‌شود.

 محمدرضا یزدی تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنبال این است که با راه اندازی این نوع گشت‌ها بتواند بخشی از امنیتی که در پایتخت لازم است را تأمین کند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به برخی ادعاهای کذب مبنی بر تلاش سپاه برای امنیتی کردن تهران، اظهار داشت: امنیتی کردن پایتخت مدنظر هیچ کس نیست و اصلا نیازی به امنیتی کردن تهران وجود ندارد.

یزدی با تأکید بر قانون مداری بسیجیان تصریح کرد: برخی تصور می‌‌کنند که کار بسیج از دستگاه قضایی و انتظامی جداست در حالیکه همه هماهنگی های لازم با نیروی انتظامی و قوه قضاییه صورت گرفته و بر همان اساس و در چارچوبی مشخص گشت‌‌های محله محور در محلات فعالیت می‌کنند.

 


 کمیته‌ پیگیری بازداشت دانشجویان در مجلس تشکیل شد


شمار مصدومان زلزله سرپل ذهاب به ۲۱ تن افزایش یافت

رییس شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب، از افزایش شمار مصدومان زلزله ۵.۱ دهم ریشتری شنبه شب این شهرستان به ۲۱ تن خبر داد./ ایرنا


رئیس فرهنگستان علوم: اگر به «فساد» هم‌اندازه «حجاب» حساس بودیم، اوضاع‌مان بهتر ‌می‌شد


بنزین در سال ۹۷گران نمی‌شود

مهرداد لاهوتی، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ گفته است براساس مصوبه این کمیسیون قیمت بنزین و دیگر حامل های انرژی در سال آینده گران نمی شود./تسنیم


پروانه سلحشوری: مردم حق دارند ناراضی باشند نه اصلاح طلب ها خوب کار کردند نه اصولگراها


محسن رضایی: برادر زن صدام در شکل‌گیری اعتراضات نقش داشت

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادعا کرد که رئیس دفتر پسر صدام و برادر زن صدام  در شکل‌گیری اعتراضات اخیر نقش داشتند.

به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام «چند ماه پیش در اربیل جلسه‌ای توسط رئیس میز ایران در سی‌آی‌ای و رئیس دفتر پسر صدام و برادر زن صدام با نماینده‌ای از عربستانی‌ها و نماینده منافقین تشکیل شد. آنها تاریخ عملیات را اواخر آذرماه در نظر گرفتند که با استفاده از فضای مجازی کارشان را شروع کنند و تا بهمن به زعم خود کار نظام را تمام کنند. اسم پروژه را استراتژی همگرایی نتیجه بخش گذاشتند»./انتخاب


 زلزله ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر سرپل ذهاب را لرزاند

دقایقی پیش زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

این زمین‌لرزه در عمق هشت کیلومتری و در ساعت ۱۸:۵۲:۰۷.۸ اتفاق افتاده داده است. /ایلنا


شهردار مشهد: نیمی از اراضی شهر متعلق به آستان قدس است

مسعود تقی زاده خامسی، شهردار مشهد گفت: نیمی از اراضی شهر متعلق به آستان قدس است.

شهردار مشهد در گفتگوی با روزنامه شرق  گفته  که آستان قدس «هیچ‌وقت هیچ زمینی را به کسی نمی‌فروشد یا واگذار نمی‌کند مگر در مواردی که اجاره‌های بلندمدت می‌دهد. بنابراین هر مدیر و شهرداری، به‌خصوص مدیرانی که بومی مشهد هستند و فضا را می‌شناسند، باید آستان را به عنوان مجموعه‌ای که ظرفیتی بزرگ در شهر دارد، بشناسند و قبول کنند. این مسئله هم هیچ ارتباطی با سیاست ندارد. درست مثل اینکه مجموعه‌ای ثروتمند و دارای ظرفیت در هر شهر دیگری به شهرداری مراجعه می‌کند و می‌گوید ما قصد همکاری و سرمایه‌گذاری داریم.»


 هاشمی شاهرودی در بیمارستانی در آلمان



۹۰ دانشجو در سراسر کشور بازداشت شدند

محمود صادقی نماینده تهران در مجلس ایران از بازداشت حدود ۹۰ دانشجو در شهرهای مختلف ایران خبر داده و گفته که از این تعداد، وضعیت حدود ۱۰ نفر نامشخص است.

صادقی گفت: باوجود آن‌که در چندروز گذشته اطلاعی از آنها نیست نمی‌توان با قطعیت درباره مرجع بازداشت‌کننده آن‌ها صحبت کرد./ایلنا


 اختلاف حاضران جلسه شورای امنیت بر سر ایران

 شب گذشته ( ۱۵ دی/پنجم ژانویه )جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اعتراض‌های روزهای گذشته در ایران برگزار شد.

این جلسه که با حمایت نیکی هیلی، نماینده آمریکا از معترضان ناآرامی‌های اخیر در این کشور آغاز شد اما در نهایت  با انتقاد از سفیر دائم آمریکا در مقر سازمان ملل متحد، به علت طرح این موضوع در شورای امنیت پایان یافت.

در این جلسه سه عضو دائم شورای امنیت یعنی چین، روسیه و فرانسه از آمریکا به علت طرح این موضوع در شورای امنیت انتقاد کردند هر چند فرانسه ضمن تاکید بر حفظ توافق هسته‌ای با ایران از نقض آزادی بیان و همچنین نقش ایران در خاورمیانه انتقاد کرد.

در جلسه شورای امنیت، آمریکا تاکید کرد که جهان باید اعتراضات در ایران را مورد توجه قرار دهد و «مانند سال ۲۰۰۹ نسبت به آن بی تفاوت نباشد.»

بریتانیا، دیگر عضو دائم شورای امنیت هم در این جلسه همچون سفرای سوئد، هلند و لهستان از سرکوب و برخورد خشن با معترضان در ایران انتقاد کرد و از ایران خواست تا به گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل اجازه سفر به ایران را بدهد.

این جلسه که عصر روز جمعه (پنجم ژانویه – ۱۵ دی) به درخواست نیکی هیلی، سفیر دائم آمریکا در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک تشکیل شده بود با سخنان خانم هیلی آغاز شد اما دقایقی پیش از آغاز این جلسه، روسیه در جریان یک موضع‌گیری تند واشنگتن را به “دخالت بی‌شرمانه در امور داخلی ایران” متهم کرد.

روسیه خواستار برگزاری مذاکرات پشت درهای بسته شده بود و تاکید کرده بود آمریکا مسایل حقوق‌بشری را به دستاویزی برای برگزاری این نشست تبدیل کرده است./بی‌بی‌سی فارسی

 


خبر روزهای گذشته را اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »