خاتمی برای دومین بار از نشست با وزرایش محروم شد

زیتون– عبدالله رمضان زاده و فیض‌الله عرب سرخی خبر از اعمال محدودیت‌های جدید برای محمد خاتمی داده‌اند.
هیئت دولت‌های هفتم و هشتم ماهانه یک شب برای شام دور هم جمع می‌شوند اما شب گذشته برای دومین بار متوالی از حضور خاتمی در جمع وزرایش ممانعت شده است.
عبدالله رمضان‌زاده در این رابطه نوشت: «پس از اتمام دولت دوم جناب آقای خاتمی، اعضای دولت از سال ۸۴ تا کنون ماهی یک بار با هم شام جمع میشویم (۱۲ سال). ماه گذشته مانع حضور آقای خاتمی شدند . امشب هم ! در عوض احمدی نژاد عضو مجمع تشخیص مصلحت شده»

اگرچه این توییت ساعتی پس از انتشار حذف شد٬‌ اما فیض‌الله عرب‌سرخی نیز صبح امروز توییت کرد: «وقتی قانون اجرا نمیشود،وقتی تبعیض در رفتارمان موج میزند،وقتی نجابت با وقاحت پاسخ داده میشود،وقتی بدلیل ضعفها جرات پاسخ کسی که صدر و ذیل را به سخره میگیرد ندارند،وقتی رییس جمهور اسبق حق نشستن و شام خوردن با وزیرانش را ندارد،وقتی…..»
مهرماه امسال خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه «نیروهای امنیتی تلاش کردند تا مانع خروج رییس‌جمهوری سابق ایران از منزل خود شوند. پیشتر نیز به همین روش چند بار مانع از حضور محمد خاتمی در مراسم های خاص شده بودند.»
حسین نجات، جانشین رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در واکنش به این خبر گفته بود که محدودیت‌های رییس جمهوری اصلاحات «همان‌هاست که سال ۸۹ تصویب شده و چیز جدیدی نیست.» مصوبه‌ای به رقم درخواست‌های پیاپی حتی از سوی نایب رییس مجلس متن و شماره آن منتشر نشد.
رضا باقری، وکیل محمد خاتمی، پانزدهم مهرماه «اعمال محدودیت» برای رییس جمهوری اصلاحات را تایید کرده بود.
او در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرده بود که براساس «برگه‌هایی منتسب به یک مرجع قضایی» از اول مهر ماه محمد خاتمی، به مدت سه ماه از حضور «در مراسم عمومی سیاسی، فرهنگی و تبلیغی» منع شده‌است.
این خبر در حالی منتشر شد که محمد انجام، دادستان ویژه روحانیت استان تهران، پیشتر آن‌را تکذیب کرده بود.
رضا باقری، همچنین تاکید کرد که این دستور «بدون تشکیل پرونده قضایی» و توسط «دادستان» صادر شده‌است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »