نماینده رهبر جمهوری اسلامی در کیهان: دولت تخصص لازم برای تشخیص مصالح ملی را ندارد

زیتون– حسین شریعتمداری٬ مدیر مسئول موسسه کیهان و نماینده آیت‌الله خامنه در این موسسه مدعی شد که دولت تنفیذ شده توسط رهبر جمهوری اسلامی «دولت توان و تخصص لازم برای تشخیص مصالح ملی را ندارد.»
دادستانی تهران، بر اساس شکایت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر اقدام روزنامه کیهان بر خلاف سیاست‌های اصولی و بیّن جمهوری اسلامی ایران در مسائل و امنیت منطقه‌ای، این روزنامه را برای دو روز (شنبه و یکشنبه این هفته) توقیف کرد.
دوشنبه هفته گذشته، دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات اعلام کرد، در جلسه این هیئت مقرر شد به روزنامه کیهان بابت تیتر «شلیک موشک انصارالله به ریاض، هدف بعدی دوبی»، که خلاف مصالح و امنیت ملی تشخیص داده شد، تذکر داده شود.
حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفت‌وگو با فارس، توقیف روزنامه کیهان را به لحاظ «قضائی غیر قانونی و به لحاظ سیاسی وارونه نمائی دانست» و گفت که دستور توقیف دو روزه کیهان از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه صادر شده که اقدامی غیر قانونی است چرا که مطابق ماده ۵ قانون مطبوعات و نیز تبصره ماده ۲۳ و ماده ۳۱ همان قانون، تصمیم به توقیف یک نشریه از اختیارات دادگاه و رییس دادگستری است و این حق در اصلاحیه ۱۳۷۹ قانون مطبوعات از دادستان و دادسرا سلب شده است . بنابر این صدور دستور توقیف روزنامه کیهان از سوی بازپرس دادسرا غیر قانونی و بیرون از حوزه اختیارات ایشان بوده است.
مدیر مسئول کیهان همچنین درباره نداشتن توان و تخصص لازم برای تشخیص مصالح ملی از سوی دولت افزود که به همین علت طی ۴ سال گذشته در بسیاری از موارد به مصالح و منافع ملی ضربه های هولناکی زده است که فاجعه برجام، امضای سند خسارت بار FATF، امضای سند ۲۰۳۰، اعلام خالی بودن خزانه در گرماگرم مذاکرات هسته ای، اعلام این توهم که آمریکا با یک بمب می‌تواند تمامی تاسیسات نظامی ما را نابود کند! آنهم در بحبوحه تهدید های نظامی حریف، اجرای سیاست‌های اقتصادی ویرانگر که رکود و بیکاری و تعطیلی بسیاری از کارخانجات و مراکز تولید را در پی داشت، پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران دولتی علی رغم تنگی معیشت مردم، حمله به برنامه موشکی سپاه در حالی که دشمن با جدیت به دنبال مقابله با آن بود و دهها نمونه دیگر از تصمیم های خلاف مصالح و منافع ملی که امروزه پیش چشم همگان است و کمترین تردیدی باقی نمی‌گذارد که دولت محترم از تشخیص مصالح و منافع ملی عاجز است.
به گفته شریعتمداری توقیف دو روزه کیهان تازه ترین نمونه از ناتوانی دولت در تشخیص مصالح و منافع ملی است چرا که در اوج حملات پی در پی رژیم جنایتکار آل سعود به کشورمان و در حالی که مردم مظلوم یمن با قتل عام گسترده از سوی این رژیم قرون وسطائی و همپیمانان آن نظیر امارات روبرو هستند، شورای عالی امنیت ملی تیتر کیهان را صرفا به این علت که علیه آل سعود و امارات بوده است؛ « خلاف مصالح و منافع ملی » معرفی کرده و خواستار توقیف آن می‌شود.
او همچنین این سوال را مطرح کرد که «کجای تیتر کیهان که از قضا به نقل از رهبر شجاع و انقلابی انصارالله یمن نیز هست، مخالف مصالح ملی است ؟! مگر حمایت از آل سعود و امارات، بخشی از مصالح و منافع ملی ماست ؟!»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »