دفاع رییس جمهوری از محمد خاتمی٬ بدون ذکر نام او

زیتون– حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ امروز در آیین بازگشایی دانشگاه‌های ایران از ، «تنبیه» محمد خاتمی به دلیل دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات انتقاد کرد و بدون نام بردن از او گفت که «اگر کسی تَکرار کند که مردم پای صندوق بیایند باید تنبیه شود؟»
به گفته معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه٬ پوشش رسانه‌ای اخبار مربوط به محمد خاتمی ممنوع است و رسانه‌ها از او با عنوان «رییس دولت اصلاحات» نام می‌برند. اما رییس جمهوری که حداقل بخشی از پیروزی‌اش در دو دوره انتخابات را مرحوم خاتمی هست نیز٬ از بردن نام او خودداری کرد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، حسن روحانی اضافه کرد: «تکرار تنبیه کسانی که مردم را به حضور پای صندوق‌ها تشویق می‌کنند، باید خاتمه یابد.»
او در جمع دانشجویان تأکید کرد که «پس از انتخابات همه باید جایزه بگیرند اما می‌بینیم یک جناح تنبیه می‌شود و یک جناح دیگر جایزه می‌گیرد.»
محمد خاتمی در انتخابات مجلس دهم که همزمان با انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شد برای دعوت از مردم به رای دادن به هر دو فهرست از عبارت «تکرار می‌کنم به تمامی افراد دو لیست» استفاده کرد؛ نحوه بیان این عبارت توسط خاتمی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایران، این عبارت را مشهور کرد.
او در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نیز خطاب به هواداران خود گفت: «این بار این شمایید که باید تکرار کنید، تکرار رای به روحانی عزیز برای تقویت امید به آینده‌ای بهتر.»
شاید همین نحو ایفای نقش محمد خاتمی در ادوار انتخابات بود که باعث اعمال برخی محدودیت‌های رسانه‌ای برای او شد. همچنین روز چهارشنبه هفته گذشته محمدرضا تابش، نماینده مجلس به خبرگزاری ایسنا از «اعمال محدودیت‌های جدید در مورد رییس دولت اصلاحات» گفت و از این محدودیت‌های ادعایی ابراز تاسف کرد.
نایب رییس مجلس در واکنش به این موضوع٬ در یادداشتی اینستاگرامی با عنوان «چرا ایجاد محدودیت»؛ تاکید کرد که  «با محدودیت‌ها بر محبوبیت آن سید می‌افزایند.»
خودداری حسن روحانی از به کار بردن نام خاتمی اما امری مسبوق به سابقه نیست. او روز شنبه ۲۳ اردیبهشت در سخنرانی انتخاباتی خود در تهران خبر داده بود که دربارهٔ ممنوع‌التصویر بودن محمد خاتمی به قوه قضائیه نامه نوشته اما این نهاد به او پاسخ نداده‌است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »