انتقاد از برنده جایزه صلح نوبل

روهینگیاها مقابل چشمان آنگ‌سان‌ سوچی کشتار می‌شوند

زیتون– نزدیک به نود هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در طول دو هفته اخیر از میانمار به بنگلادش فرار کرده‌اند. سازمان ملل متحد نیز روز گذشته رسما اعلام کرد که در طول ۱۰ روز گذشته ۸۷ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا که خانه‌هایشان به آتش کشیده شده، از کشور گریخته و به بنگلادش فرار کرده‌اند.

سازمان ملل متحد مسلمانان میانمار را که از طرف دولت این کشور از حقوق شهروندی محروم شده اند را به عنوان «اقلیت دینی که در معرض بیشترین ظلم های انسانی در جهان قرار دارند» معرفی کرده است. در حال حاضر دولت این کشور تابعیت مسلمانان را انکار می کند و آنها را مهاجران غیرقانونی از بنگلادش می خواند.
سخنگوی کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل در این رابطه تاکید کرد که این تعداد از آوارگان با بالاگرفتن دوباره خشونت‌ها که از ۳ شهریور ماه آغاز شده، خانه و کاشانه خود را رها کرده و به سمت مناطق مرزی بنگلادش رفته‌اند.
مقام‌های امنیتی میانمار و شورشیان مسلمان روهینگیا یکدیگر را به آغاز دور جدید خشونت‌ها متهم می‌کنند. ارتش میانمار اعلام کرده است که نزدیک به ۴۰۰ شورشی را کشته است.
پناهجویانی روهینگیایی که به بنگلادش رسیده‌اند٬ نیروهای امنیتی و راهبه‌های بودایی را به حمله به غیرنظامیان و آتش زدن منازل و روستاهای خود متهم می‌کنند.
بنا بر تازه ترین تخمین سازمان ملل متحد، از پاییز سال گذشته تا کنون حدود صدوپنجاه هزار تن از مسلمانان میانمار، به آن سوی مرز در بنگلادش رفته اند.
به گزارش بی‌بی‌سی یانگی لی، گزارشگر سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در میانمار (برمه)، از آنگ سانگ سوچی، که در عمل رهبری این کشور را برعهده دارد، انتقاد کرده و گفته است که خانم سوچی از اقلیت مسلمانان روهینگیا حمایت نکرده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

انتقاد از برنده جایزه صلح نوبل

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »