تاکید روسیه بر «نقش سازنده» ایران در سوریه
 زیتون– روسیه، نقش ایران در سوریه را سازنده خواند.
 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز گذشته در دیداری با ولادیمیر پوتین از نقش ایران در سوریه ابراز نگرانی کرده بود.
نخست‌وزیر اسرائیل در این دیدار ضمن حمایت از مبارزه روسیه با گروه دولت اسلامی (داعش)، در مورد حضور نظامی مشترک روسیه، حزب‌الله لبنان و ایران در سوریه گفت: «ما نمی‌توانیم حتی برای یک دقیقه فراموش کنیم که ایران هر روز تهدید می‌کند که اسرائیل را نابود خواهد کرد، به سازمان‌های تروریستی اسلحه می‌دهد و حامی و مبتکر عملیات تروریستی است.»
همزمان واسیلی نبنزیا٬ نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در واکنش به سخنان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مدعی شده بود گسترش نفوذ ایران در سوریه تهدیدی برای صلح جهانی است، از توافق با آمریکا برای ایجاد مناطق «کاهش عملیات» در سوریه حمایت کرد و گفت که ایران نیز مانند ترکیه و روسیه، از تضمین‌کنندگان تشدید درگیری در این مناطق است.
نبنزیا افزود: «ما از دیدگاه اسرائیل نسبت به ایران آگاهی داریم اما فکر می‌کنیم که ایران نقشی کاملا سازنده در سوریه ایفا می‌کند.»
به گزارش رویترز، مشاوران نتانیاهو گفته‌اند که مساله اصلی برای اسرائیل جلوگیری از حضور نیروهای ایرانی در مجاورت آن بخش از بلندی‌های جولان است که در جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷ توسط ارتش اسرائیل تصرف شد و همچنان در اشغال آن کشور است. بخش دیگر این بلندی‌ها که تحت حاکمیت سوریه قرار دارد مشمول طرح مورد توافق آمریکا و روسیه برای کاهش درگیری است.
نتانیاهو پس از گفتگوی سه‌ساعته با رییس جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت: «وارد کردن شیعیان به منطقه متعلق به سنیان از لحاظ معضل پناه‌جویی و همچنین عملیات تروریستی تبعاتی بسیار جدی خواهد داشت.» به گفته پوتین هدف روسیه جلوگیری از وقوع یک جنگ جدید است و به همین دلیل هم بهتر است که قبل از وخامت بیشتر اوضاع، در این مورد هشدار لازم داده شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان و قوه شهویه» کوشیدم نشان دهم این حجم بالای اسارت رهبر

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو

ادامه »