کشتار غیر نظامیان در میرزا اولنگ افغانستان

زیتون– مقام‌های محلی ولایت سرپل در شمال افغانستان از کشته شدن دست‌کم ۵۰ غیرنظامی به دست شورشیان طالبان در منطقه میرزا اولنگ این ولایت خبر دادند.
ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل، خبر داد که روز چهاردهم مردادماه٬ شبهه نظامیان طالبان با همراهی داعش حملات گسترده‌ای را در این منطقه راه اندازی کرده بودند و سرانجام حوالی ساعت سه نیمه شب گذشته به وقت محلی، کنترل منطقه را به دست گرفتند.
به گفته ذبیح‌الله امانی، مخالفان مسلح دولت  غیرنظامیان را که کودکان و زنان هم مشمول آن هستند، «بی‌رحمانه» کشته‌اند و احتمال دارد آمار کشته‌ها افزایش پیدا کند.
بی‌بی‌سی فارسی خبر داد که مهاجمان ابتدا به یک پست بازرسی پلیس محلی حمله کردند و بعد وارد روستا شدند و غیرنظامیانی که اغلب شیعه بودند را کشتند.
منابع محلی خبر از آن می‌دهند که این غیرنظامیان «به شکلی بی رحمانه و غیرانسانی کشته شدند.»
منطقه میرزا اولنگ در ولسوالی صیاد ولایت سرپل، روز گذشته به دست طالبان افتاد. این منطقه در بیست کیلومتری شهر سرپل مرکز این ولایت قرار دارد.
امروز ناتو نیز از وضعیت این مردم غیر نظامی این منطقه اظهار نگرانی کرد.
طی بیست و چهار ساعت گذشته کاربران فارسی زبان شبکه‌های مجازی با هشتگ #MirzaOlangMassacre به اطلاع رسانی در این مورد و یا هم‌دردی با قربانیان این فاجعه پرداختند.
ساکنان میرزا اولنگ از قوم هزاره هستند و همین موضوع با توجه به پیشینه اختلافات قومی در افغانستان بر نارضایتی مردم از دولت افغانستان افزوده است.
محمداشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان ساعتی پیش اعلام کرد که انتقام «فاجعه قتل عام» میرزااولنگ، در ولایت شمالی سرپل را خواهد گرفت. حال کاربران فضای مجازی این سوال را مطرح می کنند که چرا اینقدر دیر و چرا بعد از چهار روز. همچنین چند فعال شبکه‌های اجتماعی افغانستان در توییتر نوشتند که ارتش افغانستان پس از ورد به منطقه روزنامه نگاران حاضر در محل را بازداشت کرده‌ است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس مستقر در دوحه، طی سفری کوتاه به تهران با علی خامنه

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا ۱۵ خرداد ۶۸ در

ادامه »

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر

ادامه »