ابراز نگرانی انجمن اسلامی جامعه پزشکی از وضعیت سلامت محصورین

زیتون– انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به وضعیت سلامتی رهبران محصور جنبش سبز، اظهار نگرانی کرد.
در این بیانیه آمده است که این انجمن، بنابر «وظیفه و رسالت حرفه‌ای و اجتماعی خود»، با ابراز نگرانی شدید از اخبار منتشرشده پیرامون «وضعیت سلامتی آقایان موسوی، کروبی و سرکار خانم رهنورد»، تداوم شرایط فعلی را «غیرقانونی»، «غیر منصفانه» و «غیر عالادنه» دانسته و لذا از مسئولان مرتبط می‌خواهد که فرصت‌ها را در جهت ایجاد همدلی و اتحاد ملی مغتنم بشمارند. بی شک حل چنین مساله ای و رفع محدودیتها نه نشان از ضعف، بلکه ابتکاری مدبرانه و گامی موثر برای کاستن از تهدیدات علیه منافع ملی و ایجاد وحدت ملی خواهد بود.
متن بیانیه که نسخه‌ای از آن برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفته٬‌به شرح زیر است:
بسمه تعالی
«اِنتَهِزُوا فُرَصَ الخَیرِ ؛ فإنّها تَمُرُّ مَرَّ السَّحابِ »
فرصتهاى خوب را دریابید؛ زیرا فرصتها همچون ابر مى گذرند.
حضرت علی (ع)
ملت شریف ایران
«حصر و محصورین» از واژگانی است که طی سالیان اخیر، در جامعه ایرانی بار معنایی خاص پیدا کرده است، که حکایت از تحمیل محدودیتها و شرایط خاص اجتماعی-سیاسی بر آقایان موسوی، کروبی و خانم رهنورد داشته است.
مساله‌ای مهم و ملی که هرچند وقت یکبار با انتشار خبری از وضعیت سلامتی محصورین در رسانه‌ها، مورد توجه دوباره افکار عمومی قرار گرفته و باز ضرورت حل این مساله بیش از پیش اولویت پیدا می کند، اما متاسفانه با وجود ضرورت تدبیر و تعجیل در حل آن، این مهم همچنان بلاتکلیف و مشمول زمان قرار گرفته و لاینحل باقی مانده است.
حصر و محدودیت های غیر قانونی اعمال شده بر محصورین، دارای ابعاد مختلف و اثرات سوء سیاسی و اجتماعی، در عرصه ی داخلی و خارجی بوده است،لذا تلاش برای حل مساله و رفع موانع پیش رو، نشان از تدبیر دست اندرکاران و تصمیم گیران نظام و نیز خیرخواهی در مقیاسی ملی خواهد داشت، و یقینا هر جایگاه و جریانی در گذشته نمانده و در این راستا بکوشد مورد تقدیر و قضاوت مثبت افکار عمومی خواهد بود.
لاینحل نمایاندن مساله توسط برخی افراد و جریانات و تداوم وضعیت موجود تبعات و پیامدهای مثبتی برای نظام جمهوری اسلامی بدنبال نخواهد داشت همچنان که تجربه چند سال اخیر نیز، آن را اثبات کرده است.

«انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران»، بنا بر وظیفه و رسالت حرفه‌ای و اجتماعی خود، با ابراز نگرانی شدید از اخبار منتشرشده پیرامون وضعیت سلامتی آقایان موسوی، کروبی و سرکار خانم رهنورد، تداوم شرایط فعلی را عیرقانونی، غیر منصفانه و غیر عالادنه دانسته و لذا از مسئولان مرتبط می خواهد که فرصتها را در جهت ایجاد همدلی و اتحاد ملی مغتنم بشمارند، بی شک حل چنین مساله یی و رفع محدودیتها نه نشان از ضعف، بلکه ابتکاری مدبرانه و گامی موثر برای کاستن از تهدیدات علیه منافع ملی و ایجاد وحدت ملی خواهد بود.

هفتم مردادماه نود وشش
انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »