شلیک ناو آمریکایی به سوی قایق ایرانی

زیتون– دو مقام دفاعی آمریکایی اعلام کردند که یک ناو جنگی آمریکایی امروز (سه‌شنبه) در دهانه خلیج فارس به یک قایق گشتی مسلح ایرانی شلیک هشدار داد.
به گفته مقام‌های آمریکایی قایق ایرانی به ناو آمریکایی نزدیک شده و تا حدود ۱۳۷متر آن پیش رفته بود.
شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در گزارشی خبر داد که اعتقاد بر این است که قایق ایرانی متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داده که این رویارویی بین ناو یواس‌اس تاندربولت که در بحرین مستقر است و قایق سپاه رخ داد.
به گزارش بی‌بی‌سی فارسی قایق ایرانی هیچ اعتنایی به تماس رادیویی، شلیک گلوله منور و پنج بار آژیر خطر نکرد، تا اینکه به خاطر نگرانی از برخورد ناو آمریکایی با قایق ایرانی به آب‌های اطراف آن شلیک شد.
گزارش سی‌ان‌ان حاکی است قایق سپاه پاسداران سپس از موضع تحریک‌آمیز خود عقب‌نشینی کرد ولی یک مقام آمریکایی گفته ‌که این قایق برای چند ساعت در منطقه گشت می‌زده است.
چندین بار طی یک‌سال گذشته بین قایق‌های تندرو سپاه پاسداران و ناوهای آمریکایی در خلیج فارس رویارویی رخ داده است.
آمریکا پیشتر اقدامات شناورهای سپاه در نزدیک‌ شدن به ناوهای این کشور را «غیرحرفه‌ای» و «خطرناک» توصیف کرده بودند و مقام‌های کاخ سفید نیز در مورد «خطر اشتباه محاسباتی» ناشی از این رویارویی‌ها هشدار داده‌اند.
رادیو فردا به نقل از فاکس نیوز از آمار  پنتاگون خبر داد که نشانگر افزایش تعداد رویاروی نیروهای دو کشور است «تعداد رویارویی شناورهای ایرانی و آمریکایی در خلیج فارس، در نیمه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی، در مقایسه با همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۵، تقریبا به دو برابر افزایش پیدا کرده ‌است.»

روابط عمومی منطقه سوم نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌‌ای در همین رابطه اعلام کرد که صبح امروز یک رزم ناو امریکایی در شمال خلیج فارس به سمت یک شناور گشتی نیروی دریایی سپاه که در آبهای بین المللی در حال گشت زنی بود حرکت کرد و به قصد تحریک و ایجاد هراس مبادرت به شلیک دو گلوله هوایی کرد.

این اطلاعیه افزوده است شناور نیروی دریایی سپاه بدون اعتنا به رفتار غیر حرفه ای و تحریک آمیز آنها به مأموریت خود ادامه داد و پس از مدت کوتاهی شناور امریکایی منطقه را ترک کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »