شهرداری تهران خارج از مناقصه با قرارگاه جهادی قرارداد بست

اعتراض نمایندگان شورای شهر به شهرداری

زیتون– دو نماینده شورای شهر تهران به قرارداد شهرداری تهران برای واگذاری مدیریت مراکز ترک اعتیاد بهاران به نهادی به نام «قرارگاه جهادی امام رضا» اعتراض کرده‌اند.
غلامرضا انصاری،عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران٬ نسبت به انعقاد قرارداد غیرقانونی بین شهرداری تهران با قرارگاه جهادی امام رضا، یک مجمتع فرهنگی نزدیک به سپاه پاسداران تذکر داد.
به گفته انصاری، ۲۳ مرکز بهاران شهرداری تهران در مناطق مختلف پایتخت ایران ضمن قراردادی سه‌ساله با مبلغی نامشخص در اختیار قرارگاه امام رضا قرار گرفته. مراکز بهاران مراکز توان‌بخشی معتادان به مواد مخدر است که به گفته ناصر امانی، معاون شهرداری تهران در آن‌ها معتادان بهبودیافته پس از سم‌زدایی از خدمات حرفه‌آموزی بهره‌مند می‌شوند. به گزارش ایلنا او تاکید کرد که انعقاد قراردادهای طولانی مدت آن هم در پایان دوره خلاف است.
فاطمه دانشور، دیگر عضو شورای شهر تهران هم به روزنامه شهروند گفته است که چندین بار درخواست ملاقات با مسئولان قرارگاه را داده است اما «آنها ظاهرا نمی‌خواهند خود را نشان دهند.» به گفته دانشور قرارگاه جهادی امام رضا سابقه فعالیت و تجربه‌ای در زمینه مساله ترک اعتیاد نداد و تنها سابقه «محرومیت‌زدایی» دارد.
ناصر امانی٬معاون شهردار تهران در پاسخ به تذکر نمایندگان مجلس، قرارگاه امام رضا را «شرکتی خصوصی» دانست و عقد قرارداد با آن از سوی شهرداری را قانونی خواند. نماینده شورای شهر تهران اما می‌گوید که اگر این شرکت خصوصی است، قانوناً نمی‌تواند بدون ترک تشریفات و با مبلغی نامشخص به عقد قرارداد بپردازد.
انصاری خواستار ورود دیوان محاسبات اداری، سازمان بازرسی و شورای شهر آینده به مسئله قرارداد با قرارگاه امام رضا شده است.
قرارگاه امام رضا در وبسایت خود توضیح داده که «با حضور جمعی از جوانان مومن و انقلابی، با مشارکت جهادگران پیشکسوت و فعالان عرصه‌های اجتماعی به صورت خودجوش و مردمی در سال ۱۳۹۲» تشکیل شده است.
غلامرضا قاسمیان٬ از اعضای ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری دوزادهم٬ از جمله مسئولان این قرارگاه است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

شهرداری تهران خارج از مناقصه با قرارگاه جهادی قرارداد بست

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »