پاسخ روحانی به سوالی در مورد حصر

زیتون– حسن روحانی که در طول سفرهای تبلیغاتی برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، بارها با در خواست رفع حصر «رهبران جنبش سبز» مواجه شده و وعده تلاش برای رفع حصر داده بود؛ در اول نشست خبری خود به عنوان منتخب ملت، با سوالی متفاوت  در خصوص حصر مواجه شد.

روحانی در بخش پرسش و پاسخ اولین کنفرانس خبری خود به سوال خبرنگار روزنامه «سیاست روز»  در مورد «اظهار نظر صریح در مورد حصر » و «با توجه به  بر هم زدن نظم عمومی و خسارت‌های وارد شده» پاسخ داد: «قوه مجریه و مقننه مسئولیت‌هایی دارند، ما در چارچوب قانون اساسی حرکت می‌کنیم. من نسبت به حقوق تک‌تک ایرانیان حتی ایرانیان خارج از کشور مسئولم.»

او ادامه داد: «من هر جا ببینم حق هر ایرانی در داخل و خارج مورد تعرض قرار گرفته در حد توانم اقدام خواهم کرد. از طریق مکاتبه مستقیم و از طریق جلسات دنبال خواهم کرد. اجرای منشور حقوق شهروندی از برنامه‌های دولت دوازدهم است در این زمینه حق همه مردم برای من حائز اهمیت است.»

این پرسش و پاسخ در نخستین نشست خبری منتخب دوازدهم در مرکز همایش‌های بین‌المللی برگزار شد.

حسن روحانی در این نشست گفت: «مردم با این حضور و با این انتخاب خواستند بگویند در کشور ما تکثر به رسمیت شناخته شده است. هیچ گروهی،‌هیچ جناحی، هیچ ایده ای قابل حذف نیست، همه هستند، همه حضور دارن و از همه باید برای ساخت و آبادی ایران پر آوازه بهره بگیریم.»

به گفته رییس جمهوری «مردمی که به پول نه گفتند، مردمی هستند که می دانند آب شور، بیشتر تشنه می کند»؛ مردمی که به درآمد ۲.۵ برابری نه گفتند.
او در ادامه با اشاره حواشی پیش آمده در مورد سند ۲۰۳۰ یونسکو، تاکید کرد که تلاش کردند به مردم بگویند «دین مردم در خطر است»، تلاش کردند بگویند سند ۲۰۳۰ که ریشه اش به ۱۹۹۰ می رسد، علیه دین مردم است. روحانی افزود تمامی این حرف ها در حالی مطرح شد که سند۲۰۳۰ را نه ایران و نه هیچ کشوری امضا نکرده است. توصیه است.

منتخب دوازدهم ملت در بخشی دیگر از سخنانش در رابطه با نیروهای مسلح گفت که «مردم ما گفتند هرکس به جای خود، هرکس به جای خود، ملت ایران به نیروهای مسلح عشق می ورزند و به رسانه ها هم علاقمند هستند. اما نمی پذیرند یک نهاد ملی و گاهی فراملی تبدیل شود به فروملی، تبدیل شود به یک جناح. گفتند اجازه نمی دهیم یک گروه اندک از یک نهادی که متعلق به کل مردم است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »